​خرید ۲۰۰۰ کتاب توسط یک شرکت هواپیمایی برای پروازهای شبانه

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبابتکتاب به نقل از «گاردین»، خطوط هواپیمایی «ویرجین آتلانتیک» گفته است این کتاب‌ها را برای خوابیدن مسافران کودک در پروازهای شبانه خود سفارش داده است.

«استفن هلمز»، که مسئول مدیریت داده‌ها است شب‌ها پیش از خواب برای دخترانش، «مدیسون» و «الا» داستان دو کودکی را تعریف می‌کرد که سال‌ها به سفری جادویی با بالن می‌روند. «مدیسون» که اکنون ۷ سال سن دارد در نهایت پدر را مجاب می‌کند تا این داستان را به صورت کتاب کپی منتشر کند؛ آن‌ها از طریق اینترنت «کیو پاین»، تصویرگر را پیدا کرده و تصاویری برای هزار نسخه از کتاب را با نام «ماجرای بزرگ بالن» (A Great Hot Air Balloon Adventure) را سفارش می‌دهند به این امید که بتوانند آن‌ها را به دوستان و آشنایان خود بفروشند.

وی پس از فروش نیمی از این کتاب‌ها تصمیم می‌گیرد تا شانس خود را بیازماید و یک نسخه از آن را برای شرکت خطوط هوایی «ویرجین آتلانتیک می‌فرستد؛ در کمال ناباوری شرکت کتاب را می‌پسندد و برای مسافران خطوط شبانه خود ۲ هزار نسخه از آن را سفارش می‌دهد.

«هلمز» می‌گوید: «دختر بزرگ من می‌گفت که باید برای حفظ این داستان آن را به صورت کتاب درآوریم. من هم فکر کردم بهتر است همین امسال این کار را انجام دهم تا این که بگذارم دخترانم بزرگ شوند و علاقه آن‌ها به ماجرا کم شود. به نظرم رسید که می‌شود تعدادی از این کتاب‌ها را به همسایگان فروخت اما آن‌ها گفتند که این یک اثر کامل است و باید بیشتر فروش داشته باشد؛ از دشواری یافتن یک کارگزار برای فروش کتاب اطلاع داشتم برای همین نسخه‌ای از کتاب‌ها را برای شرکت‌هایی که فکر می‌کردم برای آن‌ها ممکن است مناسب باشد فرستادم و ویرجین آتلانتیک یکی از آن‌ها بود.»

این کتاب روایت‌گر داستان دو دوست به نام‌های «تام» و «جسیکا» (اسامی توسط دخترها انتخاب شد) است که شبانه به همراه یک خرگوش سخن‌گو با بالن پرواز می‌کنند؛ در بین راه با عبور از میان ابرها با یک جغد آشنا شده و برای خواب به خانه بازمی‌گردند.

«هلمز» می‌گوید: «شانس خود را امتحان کردم و آن را برای ویرجین آتلانتیک فرستادم؛ آن‌ها کتاب‌ها را در پرواز شبانه به اورلاندو استفاده کردند؛ و سپس در پرواز بازگشت به انگلستان نیز مسافران به خوبی از آن استقبال کردند.»

«مت وبستر» از مقامات خطوط هوایی «ویرجین آتلانتیک» گفته است: «ما مجذوب کتاب استفن و حکایت نهفته در پس داستان آن شدیم و فکر کردیم این کار می‌تواند برای خانواده‌های دارای کودک همراه در پروازهای شبانه مناسب باشد. البته ما همیشه تلاش می‌کنیم تا از استعدادهای محلی هم‌چون هلمز حمایت کنیم.»

«هلمز» امیدوار از تا خطوط هوایی «آتلانتیک» از این کتاب در پروازهای بیشتری استفاده کند و اکنون نیز به کارگزار و ناشر برای انتشار آن در بعد ویسع‌تری است و تصمیم دارد به نوشتن داستان‌های دیگر ادامه دهد.

روش ناشر – مولف به‌تازگی رونق زیادی پیدا کرده است به طوری که بنابر گزارش‌ها در ماه مارس ۴۰ عنوان از ۱۰۰ عنوان کتاب پرفروش سایت آمازون در آمریکا توسط ناشر – مولف‌ها روانه بازار کتاب شده‌اند. پیش از این نیز «کارل ژان فورسین ارلین» کتاب مصور «خرگوشی که می‌خواست بخوابد» را منتشر کرد که بعدها از طرف انتشارات «پنگوئن» مورد استقبال قرار گرفت.

«هلمز» می‌گوید: «از اول قرار بود درآمد اندک فروش کتاب‌ها برای دخترها باشد؛ و البته الان که حجم زیادی از آن‌ها فروش رفته این قرار ما تغییری نخواهد کرد. می‌خواهیم بخشی از درآمد را صرف خیریه کنیم.»

وی می‌افزاید: «هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم یک نویسنده شوم و فقط خود را پدری می‌دیدم که برای دخترهایش قصه تعریف می‌کند. اما الان تصمیم دارم داستان‌های جدیدی بنویسم البته به همراه دو حامی و منتقد کوچک خودم؛ دخترهایم.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x