حضور نویسنده ایرانی در بین نامزدهای جایزه ادبی «من بوکر»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «پابیلشر زویکلی»، امسال برای سومین سال متوالی است که جایزه «من بوکر» در حوزه ادبیات داستانی نامزدهایی از دیگر ملیت‌ها غیر از انگلستان و ایرلند را در خود جایی داده است؛ در فهرست امسال، اسن آتوسا مشفق، نویسنده رمان «آیلین» و همچنین اسامی ۲ انگلیسی، ۲ آمریکایی و ۲ نویسنده کانادایی به چشم می‌خورد.

«آماندا فورمن»، رییس هیات انتخاب ۵ نفره فهرست نهایی امسال گفته است: «دوباره‌خوانی کتاب‌های قرار گرفته در فهرست اولیه بسیار چالش‌برانگیز بود زیرا با آثار بسیار متنوع و قدرت نگارش بسیار بالایی مواجه بوده‌ایم. این ۶ اثر منتخب نهایی دقیقا منعکس کننده رمان‌هایی درباره فرهنگ مدرن هستند؛ آثاری با توانایی بیان فضاهای کشف نشده و غیرمتعارف با موضوعاتی بسیار دشوار.»

«فروخته شد» (The Sellout) نوشته «پاول بیتی» و «ایلین» (Eileen) اثر «آتوسا مشفق» از طرف آمریکا، «شیر داغ» (Hot Milk) به قلم «دبورا لوی» و «پروژه خونین او» (His Bloody Project) نوشته «گریم مکرای برنت» از انگلستان و «هر آن‌چه که انسان است» (All That Man is) نوشته «دیوید اسزالای» و «نگو هیچ نداریم» (Do Not Say We Have Nothing) اثر «مادلین تاین» از کانادا برای جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» امسال رقابت خواهند کرد؛ هم‌چنین هر کدام از دیگر نامزدهای فهرست نهای ۲۵۰۰ پوند پاداش خواهند گرفت.

در میان این نامزده «لوی» تنها نویسنده‌ای است که پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ برای رمان «خانه شنا» (The Swimming Home) نامزد این جایزه شده بود. سال گذشته نیز «مارلون جیمز» برای رمان «تاریخچه کوتاهی درباره هفت کشتار» برنده «من بوکر» بود.

برنده نهایی این جایزه انگلیسی در ۲۵ اکتبر معرفی خواهد شد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x