ادامه کار نویسنده «تامیل» زبان و ​حکم دادگاه هند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، «موروگان» پیش از این به دلیل نوشتن کتاب «مادهوروبهاگان» (Madhorubhagan)، یا «زن یک بخشی»، به انگلیسی (One Part Woman) از سوی هندوهای ملی‌گرای راست افراطی به مرگ تهدید شده بود و آن‌ها تقاضای محاکمه وی را داشتند. این نویسنده در این کتاب زنی را تصویر می‌کند که به هنگام آیین باروری جنجال‌برانگیز هندوها باردار می‌شود.

وی پس از حکم دادگاه مبنی بر بازگشت از تبعید خودخواسته و سکوت به عرصه ادبیات اظهار کرد: «من بلند خواهم شد.» «موروگان» سال گذشته پس از به آتش کشیده شدن نسخه‌هایی از کتاب‌هایش و تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز در شهر نامبرده شده در کتاب، به طور نمادین مرگ خود را به عنوان نویسنده‌ای خلاق اعلام و تمامی تمامی کتاب‌های خود به زبان تامیلی را از کتابفروشی‌ها جمع کرده بود.

پس از جمع‌آوری طوماری برای محاکمه وی به اتهام جرم نویسندگی و مطبوعاتی، قاضی «سانجای کیشان کاول» از دادگاه عالی شهر «مدرس» (Madras) به آزادی نوشتن او حکم داد. وی در حدود ۱۵۰ صفحه نتیجه قضاوت خود نوشت: «پرومال موروگان نباید در ترس زندگی کند … او باید بتواند بنویسد و نوشتن را ادامه دهد. نوشتارهای او بخشی از ادبیات است حتی اگر مخالفانی علیه سبک توصیفی او وجود داشته باشد… بگذارید این نویسنده به دنیای ادبیات بازگردد و در کاری که بهترین است ادامه دهد؛ بنویسد.»

این نویسنده که از زمان وقوع اعتراضات کتابی ننوشته بود اظهار کرد: «این قضاوت شادمانی را به من بازگرداند.»

گروه راست‌گرای هندو معترض گروهی سیاسی است که رابطه تنگاتنگی با حزب «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند دارد و از زمان روی کار آمدن او نظرات افراطی‌گرایانه‌ای را ارائه داده است.

اعتراض سکوت «موروگان» بخشی از اعتراضات نویسندگان به سانسور محسوب می‌شود. سال گذشته تعدادی از نویسندگان هندی در اعتراض فضای بدون تحمل تحت حاکمیت «مودی» تمامی جوایزی را که دریافت کرده بودند مسترد کردند. گفته می‌شود در این فضا بسیاری از کتاب‌های آموزشی، مبلغ ملی‌گرایی افراطی در تاریخ هند شدند و خشونت‌ها علیه مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها افزایش یافته است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x