انتشار نخستین داستان از نویسنده مجموعه «دریای زمین»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، داستان «دختر اوردن» (Te Daughter of Orden) داستان دیگری از «گویین» است که تا کنون به صورت چاپی منتشر نشده بود اما امسال به مناسبت پنجاهمین سال انتشار رمان کلاسیک فانتزی «جادوگر دریای زمین» (The Wizard of Earthsea) برای نخستین بار به صورت چاپی منتشر می‌شود.

«دختر اوردن» درباره خیانت و انتقام است که داستان آن در جهان «دریای زمین» می‌گذرد؛ جایی که «وید» (Weed)، درختر لرد «گارنت» در انتظار روزی است که پدرش بازگردد. این داستان دو سال پیش از طریق نشر الکترونیک در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته بود اما تا کنون به‌صورت چاپی منتشر نشده بود. با وجود این، قرار است به عنوان یکی از فصل‌های مجموعه‌ای شامل تمامی داستان‌های کوتاه و بلند درباره «دریای زمین» در پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی با تصویرگری «چارلز وس» به‌صورت چاپی به بازار بیاید.

«لی گویین» گفته‌ است: «۳۲ سال از زندگیم را صرف نوشتن دریای زمین کردم و سپس ۱۶ سال دیگر صرف شد تا آن را به صورت یک داستان واحد از ابتدا تا انتها همان‌گونه که بود درآورم. نویسندگان و ساحران آموخته‌اند که باید صبر کنند تا جادو کار خود را بکند. یک نویسنده می‌داند که چه وقت با هم‌کاری جادوگری چون چارلز وس اثر او می‌تواند موثر باشد.»

این مجموعه شامل فصل‌هایی است که پیش از این به صورت مجزا منتشر شده بودند؛ داستان‌هایی چون «جادوگر دریای زمین»، «مقبره‌های آتوان» (Tombs of Atuan)، «دورترین کرانه»؛ «تهانو» (Tehanu)، «حکایاتی از دریای زمین» و «بادی دیگر» به همراه داستان‌های دیگری چون» دختر اوردن»، «قائده نام‌ها» و «جهان از بند رسته» (The World of Unbinding). «گویین» در این مجموعه دیباچه جدیدی را نوشته است.

«لی گویین» اکنون ۳۶ سال سن دارد و تا کنون ۲۳ رمان، ۱۲ مجموعه داستان، ۵ مجموعه مقاله، ۱۳ کتاب کودکان و ۹ جلد کتاب شعر منتشر کرده است. این بانوی نویسنده برنده جوایز «هوگو»، «نبیولا» و جایزه ملی کتاب بوده است.

مجموعه دیگری از وی درباره زندگی و کتاب‌ها با عنوان «واژگان دغدغه من هستند» در ماه اکتبر امسال به بازار خواهد آمد؛ وی همچنین چندی پیش کتاب «سکان‌داری هنر» (Steering the Craft)، راهنمایی درباره نوشتن و و مجموعه شعر «دیروقت در روز» (Late in the Day) را منتشر کرده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x