نویسنده کتاب زندگینامه «ترامپ»: چهره یک خوک را آرایش کرده‌ام!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، کتاب «هنر معامله» در سال ۱۹۸۷ منتشر شد و ۴۸ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت و حدود یک میلیون نسخه به فروش رفت. از فروش این کتاب به «ترامپ» که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو است حدود ۵۰۰ هزار دلار از طرف انتشارات Random پرداخت شد. وی نیز این پول را با «شوآرتز» تقسیم کرد.

اخیراً «شوارتز» طی مصاحبه‌ای ۱۸ ماهی را که برای نوشتن این کتاب با «ترامپ» سپری کرد به تفصیل شرح داد و اعلام کرد باید عنوان «جامعه‌ستیز» را به عنوان نام کتاب انتخاب می‌کرد. «کار من درست مانند این است که یک خوک را آرایش کنیم. پشیمانم که به ارائه چهره و شخصیت «ترامپ» کمک کردم . تصویری از او ارائه دادم که بسیار بهتر از واقعیت ذات اوست. قلباً معتقدم اگر «ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شود و به تسلیحات هسته‌ای کشور دست یابد تمدن و فرهنگ نیز در جهان به پایان می‌رسد.»
«شوآرتز» اولین بار وقتی به عنوان خبرنگار با «ترامپ» مصاحبه‌ای انجام داد با وی آشنا شد. بار دیگر و در طی مصاحبه‌ای «ترامپ» او را از نگارش کتابی درباره خود آگاه کرد و «شوآرتز» به او پیشنهاد داد بیشتر درباره کیفیت‌های مدیریتی خود مطلب بنویسد. «ترامپ» نیز از این ایده استقبال کرد و به او پیشنهاد نوشتن کتاب را داد. «شوآرتز» نیز برای حل مشکلات مالی خود این پیشنهاد را پذیرفت. «دارای ثروت بادآورده‌ای می‌شدم اما می‌دانستم که در حال فروختن روح خود هستم. فروختن روح تنها عبارتی است که می‌تواند کار من را به خوبی توصیف کند.»
«شوآرتز» که در حال حاضر مدیر یک شرکت مشاوره‌ای است ۱۸ ماه از وقت خود را با «ترامپ» در دفتر، بالگرد، اتاق کنفرانس، و آپارتمان‌های وی در «فلوریدا» و «منهتن» در پایان هفته سپری کرد. تلاش او برای مجاب کردن «ترامپ» برای حضور در مصاحبه به شکل سنتی آن موفقیت‌آمیز نبود. «شوآرتز» می‌گوید به دلیل تمرکز نداشتن «ترامپ» مصاحبه امکان‌پذیر نبود. «متمرکز کردن او حول یک موضوع خاص غیرممکن است. ناگهان از موضوعی فاصله می‌گیرد و شروع به بزرگ‌نمایی شخصیت خود می‌کند. اگر او را در موقعیت خاص قرار دهید و از او بخواهید درباره یک موضوع خاص تصمیم بگیرد توانایی آن را ندارد زیرا نمی‌تواند برای مدتی طولانی روی یک موضوع خاص تمرکز کند.
برای نوشتن کتاب تمام سخنان او با بانکی‌ها، وکلا، و گزارشگران مفصل را با دقت گوش کردم و او از این موضوع بسیار خوشحال بود. شک ندارم اگر ۳۰۰ هزار نفر را برای شنیدن آن سخنان دور خود جمع می‌کردم خوشحال‌تر نیز می‌شد.»
«شوآرتز» پیش از این نیز در این باره به مجله «نیویورک‌تایمز» گفته بود: «تلاش کردم از او شخصیتی همدرد با مردم جامعه بسازم و از آن جنبه از شخصیت وی که منفور و وحشتناک است چشم‌پوشی کردم تا موفقیت کتاب را تضمین کرده باشم. از طرف دیگر درباره دروغ‌های وی به خود من نیز سخنی نگفتم؛ به عنوان مثال او به من درباره موفقیت‌های تجاری خود دروغ گفت و بعدها خودم دریافتم که هتل «پلازا» و هتل «تاج محل» وی در حال ورشکستگی هستند.»
پس از موفقیت کتاب اول، «ترامپ» به «شوآرتز» پیشنهاد داد جلد دومی از کتاب را نیز به نگارش دربیاورد. «شوآرتز» این بار تقاضای او را رد کرد و خود به صورت مستقل کتابی تحت عنوان «آنچه اهمیت دارد» به نگارش درآورد.
خود وی دلیل نگارش این کتاب را اعلام کانداتوری «ترامپ» در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ و استفاده از این جمله در تبلیغ حضور خود که «ما نیازمند حضور نویسنده «هنر معامله» هستیم» می‌داند. «وقتی وی درباره چنین موضوعی که به راحتی قابل تکذیب است دروغ می‌گوید پس توانایی دروغ گفتن درباره هر موضع دیگری را نیز دارد.»
«ترامپ» در پاسخ به او گفته بود: «وی از یاد برده است که من وقتی حتی دو سنت نیز در جیب خود نداشت به او کمک کردم. این حرف او بی‌وفایی بزرگی است. او به من مدیون است. البته فکر می‌کند بیان این حرف‌ها به نفع اوست اما در آینده متوجه خواهد شد که چنین نیست.»
«شوآرتز» در گفت‌وگویی با «صبح بخیر آمریکا» در روز دوشنبه در پاسخ به او گفته بود: «من پس از دریافت پولم حرف دلم را زدم. احساس می‌کنم بیان حقایق بخشی از وظیفه مدنی من است. با بیان این سخنان چیزی عاید من نمی‌شود.»
وی پیش از این نیز در مصاحبه‌ای با «نیویورکر» گفته بود که همه عواید کتاب در سال ۲۰۱۶ را به مؤسسات خیریه که از مهاجران و قربانیان شکنجه در کشور حمایت می‌کنند پرداخت کرده است.
شوآرتز  افزود: «اشکالی ندارد. هر  قدر «هنر معامله» بیشتر به فروش برسد من می‌توانم بیشتر به افرادی که «ترامپ» سعی می‌کند آنها را از حقوقشان محروم کند کمک کنم.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x