فروشگاه سیار کتاب فروشی در سنگاپور ایده ای جالب در فروش کتاب

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایبنا به نقل از تلگراف، یکی از ماشین‌ها در موزه ملی «سنگاپور» و دیگری در مرکز اطلاعات این کشور قرار گرفته است. قرار است سومین ماشین کتاب نیز در مرکز هنری «گودمن» که مرکز ملی هنر این کشور است قرار داده شود.

هر ماشین ظرفیت ۱۵۰ کتاب را دارد و هر کدام از آنها ۲۰ تا ۲۲ موضوع مختلف را پوشش می‌دهد.

هزینه هر کدام از ماشین‌ها حدود ۵۰۰۰ پوند است و بخشی از آن را سازمان تولید و نوآوری دولت سنگاپور تقبل کرده است. دور این ماشین را هنرمندانی چون «آلوین مارک تن» و «اودلیا تانگ» نقاشی کرده‌اند.
رئیس کتابفروشی BooksActually «کِنی لِک» در این باره می‌گوید: «این ایده از آنجا ناشی شد که ما احساس کردیم با چنین عملی کتاب‌ها در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت و برای خریدن کتاب برای خود و خانواده خود نیازی به پیمودن راهی طولانی ندارند.
کشور سنگاپور به اندازه کافی کتابفروشی ندارد به همین دلیل ما پیش از این بعضی آثار خود را در میان مردم و در خیابان و فروشگاه‌های مختلف عرضه و توزیع کرده‌ایم تا به فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور کمک رسانده باشیم. این بار تصمیم گرفتیم که ماشین کتاب را به مکان‌های پربازدید بیاوریم. بسیاری از افراد با پرداختن پول به چنین ماشین‌های از آن نوشیدنی یا خوراکی دریافت می‌کردند و حال می‌توانند با پرداختن پول به این ماشین‌ها به راحتی کتاب بخرند.
این ماشین‌های کتاب نقطه جدیدی در فرهنگ کتاب‌خوانی در این کشور خواهد بود. شاید برای بسیاری از مردم وجود چنین پدیده‌ای عجیب باشد و از آن استقبال نشود اما موضوع این است که در رفت‌وآمدهای روزانه خود با این پدیده آشنا می‌شوند. هدف ما نیز آشنایی با وجود چنین دستگاهی در مکان‌های عمومی کشور است. پس از مدتی این فرهنگ در میان مردم رایج می‌شود و پس از فرهنگ‌سازی اتفاقات خوبی برای صنعت نشر و فرهنگ مردم در این کشور رخ خواهد داد. ما در آغاز، کار خود را با آگاهی تصویری شروع می‌کنیم. مردم  از این طریق به راحتی می‌توانند با نام نویسندگان خود آشنا ‌شوند.»
در حال حاضر برای خرید کتاب از این دستگاه‌ها نیاز به پول نقد است اما آقای «لک» به کانال خبری آسیا گفت امیدوار است به زودی خرید غیر نقدی نیز از طریق این ماشین‌ها امکان‌پذیر شود.
«قصد داریم روزی از این دستگاه‌های فروش کتاب در ایستگاه‌های مختلف قطار نیز استفاده کنیم. کتابفروشی BooksActually توانایی حضور در همه ایستگاه‌های مترو و قطار را ندارد اما این ماشین‌های کتاب می‌توانند همزمان در همه جای کشور حضور داشته باشند و به فرهنگ مردم کشور کمک شایانی کنند.»
آقای «لک» اعلام کرد ایده اولیه این ماجرا را از کار مشابهی توسط انتشارات پنگوئن در دهه  ۱۹۳۰ در لندن الهام گرفته است که قفسه کتاب ساده‌ای را برای فروش کتاب در خیابان‌ها قرار می‌داد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x