درخواست نویسندگان بریتانیایی برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس در این کشور

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- «چارلز ریدل» که در حال حاضر نویسنده برگزیده ادبیات کودکان در انگلیس است این درخواست را ارائه کرده و توسط هشت نویسنده دیگری که پیش از این دارای این عنوان بودند حمایت می‌شود. وی از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد که از به حراج گذاشتن کتابخانه مدارس و از اخراج صدها کتابدار مدرسه دست بردارد.

وی طی نامه‌ای به «جاستین گرینینگ»، معاون وزارت آموزش و پرورش نگرانی خود را اعلام کرد و گفت: «نگران این موضوع هستم که ارزش کار کتابداران و تشویق کودکان به کتابخوانی نه تنها مورد تقدیر مدیران قرار نگیرد بلکه بودجه کافی برای تجهیز آنان نیز در نظر گرفته نشود.»

وی به بسته شدن دو کتابخانه در ماه‌های اخیر در «دورست» و «برکشایر» و اخراج کتابداران از کتابخانه‌ها اشاره کرد. سازمان کتابخانه‌ها تخمین زده است که طی دهه گذشته حدود ۱۰۰ نفر از کتابداران خود را از دست داده است. اخیرا بسیاری از مدارس از کمبود بودجه گله و در نتیجه کتابداران خود را اخراج کرده‌اند.

«ریدل» که توسط هشت نویسنده دیگر از جمله «بلیک»، «آن فاین»، «مایکل مورپیورگو»، «ژاکلین ویلسون»، «مایکل روزن»، «آنتونی براون»، «دونالدسون»، و «مالوری بلاکمن» حمایت می‌شود از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد تا نظارت بیشتری بر تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های مدارس انجام دهند تا این مشکل زودتر حل شود.

البته این تقاضا در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت اما هنوز اقدامی برای تحقق بخشیدن به آن صورت نگرفته است و تعداد کتابخانه‌های مدارس هر روز بیشتر از قبل کاهش می‌یابد. طی تحقیقی که سازمان کتابخانه‌ها در سال ۲۰۱۴ انجام داد مشخص شد بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۲۸۰ کتابخانه در سطح مدارس به کار خود پایان داده‌اند. تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۵ در مؤسسه «سافت لینک» صورت گرفت و در آن اعلام شد که حدود ۵۴ درصد از کتابخانه‌ها از نبود بودجه کافی شکایت دارند. اتحادیه معلمین و سخنرانان نیز طی تحقیقی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود ۴۰ درصد از بودجه کتابخانه‌های مدارس کاهش یافته است و ۲۱ درصد نیز اعلام کردند به آن‌ها اجازه تشویق دانش‌آموزان به خواندن کتاب از روی لذت را نمی‌دهد.

«ریدل» تقاضای خود را بسیار واضح به وزارتخانه اعلام کرد. او اعلام کرد «با توسعه کتابخوانی زندگی کودکانمان را بسیار تغییر می‌دهیم. کودکان یاد می‌گیرند در تمام طول زندگی خود کتاب بخوانند. کتابخانه مدارس منبع مهمی برای تربیت کودکان باسواد است.

اگر والدین از کتاب و نویسنده موردعلاقه فرزند خود آگاه باشند می‌توانند از کتابخانه مدرسه کتاب امانت بگیرند. فقط در این صورت است که می‌توانیم از افزایش سواد کودکان خود آگاه باشیم و جامعه‌ای غنی‌تر بسازیم.

هرگاه از کتابخانه‌های مختلف دیدن می‌کنم از ناهماهنگی آنان بیشتر آگاه می‌شوم. بیشتر مدارس از فراهم کردن کتب مناسب برای دانش‌آموزان عاجز هستند. کتاب‌هایی که کودکان را جذب کند و کتابدارانی که این کودکان را راهنمایی کنند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x