توضیحات
Dynamic assessment embeds interaction within the framework of a test-intervene-retest approach to psychoeducational assessment. This book offers an introduction to diagnostic assessors in psychology, education, and speech/language pathology to the basic ideas, principles, and practices of dynamic assessment. Most importantly, the book presents an array of specific procedures developed and used by the authors that can be applied to clients of all ages in both clinical and educational settings. The authors discuss their approach to report-writing, with a number of examples to demonstrate how they incorporate dynamic assessment into a comprehensive approach to assessment. The text concludes with a discussion of issues and questions that need to be considered and addressed. Two appendixes include descriptions of additional tests used by the authors that are adapted for dynamic assessment, as well as information about dynamic assessment procedures developed by others and sources for additional information about this approach.
ارزیابی پویا تعامل در درون چارچوب رویکرد آزمون مداخله مجدد را نسبت به ارزیابی روانشناختی جاسازی می نماید. این کتاب مقدمه ای درباره ارزیابان تشخیصی در روانشناسی، آموزش و آسیب شناسی گفتار / زبان نسبت به ایده ها، اصول، و شیوه های ارزیابی پویا را ارائه می دهد. مهمتر از همه، این کتاب مجموعه ای از روش های خاص توسعه و مورد استفاده توسط نویسندگان است که می تواند توسط مشتریان در تمام سنین در هر دو تنظیمات بالینی و آموزشی استفاده گردد. نویسندگان رویکرد خود را نسبت به نوشتن گزارش بیان کرده اند، در این میان چند نمونه برای نشان دادن اینکه چگونه به عنوان ترکیب ارزیابی پویا و ارتباط آن به یک رویکرد جامع برای ارزیابی مورد بحث ، ارائه داده اند. متن با بحث در مورد مسائل و پرسش هایی که باید در نظر گرفته شود، همراه است. دو پیوست شامل شرح آزمون اضافی استفاده شده توسط نویسندگان که برای ارزیابی پویا اهمیت دارد، و همچنین اطلاعات در مورد روش های ارزیابی پویا توسط افراد دیگر و منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویکرد، اقتباس شده است.