کتاب الکترونیک نمی‌تواند کتاب چاپی را منزوی کند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




کتاب الکترونیک نمی‌تواند کتاب چاپی را منزوی کند

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – نشریه «ایندیپندنت» در تحلیل این رخداد نوشته است:

با اعلام گشایش شعبه ۲۱۴۰ متر مربعی جدید مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب «واتراستونز» در لندن و اعلام آمادگی ارائه ۳۰۳ عنوان کتاب جدید در آستانه تعطیلات کریسمس، «تیم گادفرای» مدیرعامل انجمن کتابفروشان انگلستان اظهار کرد: «این اخبار پیام دلگرم کننده‌ای برای جامعه کتاب و نشر دربر دارد زیرا طی ۹ سال گذشته بخش تک‌فروشی کتاب به دلیل وجود سایت «آمازون» و فروش اینترنتی کتاب و کتاب الکترونیک، حال و روز خوبی نداشته است.»


اعلام خبر گشایش فروشگاه جدید کتاب و نیز انتشار خبر چند شعبه دیگر در آینده، یک سال پس از آن صورت گرفت که مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای «فویلز» نیز شعبه دیگری از فروشگاه‌های خود را افتتاح کرد.


هر دو این موسسات فروش کتاب امیدوار هستند تا سال ۲۰۱۸، با سرمایه‌گذاری‌های خود منطقه را به بازار کتاب تبدیل کنند که این امر هراس این‌ را که کتاب الکترونیک به مرگ کتاب چاپی بینجامد کاهش می‌دهد.


این دلگرمی‌ها در حالی قوت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۱ «جیمز داونت»، مدیرعامل «واتراستونز» سایت «آمازون» را کارخانه شیطانی و بی‌رحم پول‌سازی نامیده بود.


با تمام این تفاسیر، «فیلیپ داونر»، مدیرعامل پیشین مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب «بردرز» آینده را روشن می‌بیند.


وی می‌گوید: «کتاب‌فروشی‌ها مطلقا نمرده‌اند. لذت داشتن یک چیز خوب و جذاب و توانایی نمایاندن آن به دیگران هم‌چنان خرید کتاب را در اولویت قرار می‌دهد لذتی که کتاب الکترونیک نمی‌تواند آن را به انسان بدهد.»


وی می‌افزاید: «گرچه امروزه مردم ممکن است با تلفن‌های هوشمند خود کتاب بخوانند اما، هم‌چنان تمایل زیادی دارند تا کتاب را با دستان خود لمس کنند.»


البته این اظهارات خوش‌بینانه دور از واقعیت نیست. کارشناسان مدعی هستند که ۵۶ درصد از کتاب‌خوان‌های انگلستان از کتابفروشی‌ها کتاب می‌خرند و این ادعا با آمار نیز قابل اثبات است. در سال گذشته میلادی میزان فروش کتاب چاپی ۷۴۸ میلیون پوند بود در حالی که این میزان برای کتاب‌های دیجیتال تنها ۵۶۳ میلیون پوند محاسبه شده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x