معرفی ۱۰ کتاب به جذابیت هری پاتر

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارشگلوبایت کتاب به نقل از Bookishbuzz، ده کتابی که می‌توان آن‌ها را به اندازه هری‌پاتر جذاب دانست به شرح زیر است:

«نام باد» نوشته «پاتریک روثفاس»
کتاب «نام باد» داستان مرد جوانی است که قرار است معروف‌ترین جادوگری باشد که تاکنون جهان به خود دیده است. این مفهوم برای طرفداران «هری پاتر» بسیار آشناست. «کِوَث» بچه یتیمی است که به مدرسه جادوگری می‌رود. نویسنده کتابی جادویی خلق می‌کند که به مذاق بزرگسالان نیز خوش آید و مدرسه‌ای در داستان خود به وجود می‌آورد که دنیایی کاملاً جدید را به خوانندگان آثار فانتزی ارائه می‌کند و تصویرهای ذهنی فانتزی بسیاری را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند.

«جادوگران» نوشته «لِو گروسمان»
این کتاب احتمالاً در فهرست همه کتاب‌های مشابه «هری پاتر» وجود دارد. این داستان اولین کتابی است که پس از «هری پاتر» داستانی جادویی را به عنوان موضوع خود برگزیده است. کتاب قدرت کلمات را بار دیگر به انسان یادآور می‌شود و شما را برای مدتی از همه اتفاقات اطرافتان دور می‌کند.

«سهره» نوشته «دونا تارت»
در این کتاب عنصر جادو وجود ندارد اما این بدان معنا نیست که با این کتاب تجربه یک خوانش جادویی را نخواهید داشت. این داستان که برنده جایزه «پولیتزر» نیز شده است داستان فردی به نام «تئو» است که مادرش را در سنین کم از دست می‌دهد و ارتباط خوبی با پدرش ندارد؛ موضوعی که سبب می‌شود غم خود را تحمل کند دوستی است که او ادعا می‌کند با یک کودک گمشده دارد. «هری پاتر» در ظاهر درباره جادو، جادوگران، و موضوعات مربوط به آن است اما در واقع درباره قدرت دوستی سخن می‌گوید. درست مانند کاری که «سهره» در تلاش است انجام دهد.

«بازی اِندِر» نوشته «اوروسن اسکات کارد»
داستان این کتاب درباره جنگی بلند و پسرکی است که تلاش می‌کند در این جنگ زنده بماند و کره زمین را که «خانه» خود می‌داند نجات دهد. طرفداران «هری پاتر» عاشق این کتاب خواهند شد.

«هیچ جا» نوشته «نیل گایمن»
«نیل گایمن» مانند «جی. کی. رولینگ» توانایی این را دارد که خواننده را وادار به باور کردن چیزهای غیرممکن کند. در نتیجه خواننده نیز با علاقه در داستان پیش می‌رود و بخشی از این اتفاقات غیرممکن می‌شود. کتاب داستان «ریچارد مایهو» است که زندگی یکنواخت خود را رها می‌کند و وارد دنیایی می‌شود که هیچ‌وقت تصور آن در ذهنش نمی‌گنجید.

«ملکه تیرلینگ» نوشته «اریکا جوهانسن»
قرار است «اِما واتسون» در اقتباس سینمایی این کتاب نقش‌آفرینی کند. ممکن است خیلی‌ها به این دلیل به خواندن این کتاب رو بیاورند اما این تنها جذابیت این داستان نیست. کتاب درباره شاهزاده‌ای است که برای به دست آوردن پادشاهی باید در جنگ بین تاریکی و روشنایی پیروز شود. قهرمان این داستان نسخه مؤنث شخصیت «هری پاتر» است و بر جذابیت این داستان می‌افزاید.

«جاناتان عجیب و اقای نوررل» نوشته «سوزانا کلارک»
سال ۱۸۰۶ است و بسیاری از مردم دیگر به جادو اعتقادی ندارند. به همین دلیل وقتی آقای «نوررل» قدرت جادویی خود را به دیگران نشان می‌دهد یک‌شبه به شهرت می‌رسد. اما کمی پس از آن یک جادوگر جوان وارد بازی می‌شود. این جادوگر جوان که «جاناتان» نام دارد به شاگردی آقای «نوررل» درمی‌آید اما علاقه «جاناتان» به جنبه‌های تاریک جادو رابطه این دو را دچار مشکل می‌کند و انسان‌های اطراف آنان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. داستان جنگ بین تاریکی و روشنایی برای طرفداران «هری پاتر» بسیار جذاب خواهد بود.

«رابطه اِیر» نوشته «جاسپر اِفورد»
سال ۱۹۸۵ است و اتفاقات کتاب در بریتانیا رخ می‌دهد اما نه در بریتانیایی که می‌شناسیم و دوست داریم. شبیه‌سازی و سفر در زمان در این داستان وجود دارد. به نظر می‎‌رسد دوره بسیار خوبی برای زندگی کردن باشد اما چنین تصوری اشتباه است. در داستان افراد در صفحات یک کتاب یا شعر گم می‌شوند و شخصیت‌های داستان نیز می‌توانند از صفحات کتاب فرار کنند و دنیای اطراف خود را نابود کنند. داستان بسیار جذاب است و نظر و توجه طرفداران مجموعه‌های «هری پاتر» را به خود جلب خواهد کرد.

«جهان ابری» نوشته «دیوید میچل»
نوشته‌های «میچل» به اندازه مطالب «رولینگ» تأثیرگذار است. نویسنده در این کتاب سرنوشت چند شخصیت از نسل، کشور، و دنیای مختلف را به هم گره می‌زند. خوانندگان پس از خواندن «هری پاتر» از خود می‌پرسیدند نویسنده چگونه موفق شده است چنین چیزی بنویسد! با خواندن این کتاب نیز دچار چنین حسی خواهید شد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x