محبوب تر شناخته شدن «وینی پو» از «هری پاتر»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، در این نظرسنجی که از میان ۱۲۰۰ تن هر هفته یک‌بار انجام می‌شود، «وینی پو» در صدر محبوب‌ترین شخصیت کتاب‌های کودک و نوجوان قرار گرفت و «هری پاتر» رتبه دوم را از آن خود کرد. «جورج»، پسرک پر جنب‌وجوش و شیطان کتاب ماجراجویانه «پنج نامدار» (Famous Five) نوشته «انید بلایتون» در این نظرسنجی جایگاه سوم و «بیلبو باگینز» شخصیت رمان «هوبیت» نوشته «جی آر آر تالکین» و «ماتیلدا» نوشته «رائول دال» به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند.

۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی دلیل انتخاب خود را طبیعت ماجراجویانه شخصیت داستان اعلام کرده‌ بودند؛ ویژگی‌ای که در «پو» اصلا وجود ندارد و با اغماض می‌توان آن را به «بیلبو» نسبت داد. بیش از یک سوم (۳۷ درصد) از شرکت‌کنندگان نیز گفته بودند که شخصیت محبوب آن‌ها متفاوت بودن یاد می‌دهد؛ در حالی که ۳۳ درصد از آنان دلیل انتخاب قهرمان ادبی خود را احساس بودن با یک دوست عنوان کرده‌اند.

این تحقیق از سوی سازمان مطالعه (Reading Agency) انجام شده است؛ این سازمان پروژه «چالش مطالعه تابستانی» برای کودکان را نیز از روز شنبه آغاز کرده است.

«سو ویکینسون» مدیر اجرایی سازمان مطالعه گفته است: «ما به قدرت برگزیدن کتابی که دوست دارید و کشف شخصیت محبوب خوانندگان آگاهی داریم … پروژه مطالعه تابستانی این فرصت را به کودکان می‌دهد تا با شخصیت‌های مورد علاقه‌شان که الهام‌بخش آن‌هاست ماجراجویی کنند و کتاب‌هایی را بخوانند که بتوانند از طریق آن نقش بنیادینی را در زندگی خود بازی کنند.»

پیش از این «دایانا جرالد»، مدیر اجرایی بنیاد خیریه کتاب‌خوانی «بوک‌تراست» گفته بود: «بیشتر اوقات کتاب‌های کلاسیک نامناسب در اختیار کودکان قرار داده می‌شود در حالی که کتاب‌های جدید بسیاری وجود دارند که نه تنها به همان اندازه ارزشمند هستند بلکه با کودکان درباره جهانی که می‌شناسند و با زبانی که برای آن‌ها آشنا است سخن می‌گویند.»

«سامانتا شانون»، رمان‌نویس معاصر با تائید این سخن می‌گوید: «هر گاه موضوع کتاب‌هایی که باید خوانده شوند پیش می‌آید، ما سراغ آثار قدیمی می‌رویم. در آن‌چه در گذشته رخ داده چیز جدیدی برای کاوش وجود ندارد و از منظر فهرست کتاب‌های مناسب برای کودکان باید گفت که این آثار منعکس کننده دنیای جوانان و کودکان که اغلب برای تفریح مطالعه می‌کنند، نیستند.»

«ویکینسون» اظهار کرده است که انجام این تحقیق به این دلیل صورت گرفته که بدانیم کدام کتاب‌ها آزمون زمانه خود هستند و تا بزرگسالی با ما خواهند ماند.»

این نظرسنجی همچنین نشان داده است ۴۸ درصد خوانندگان ۱۴ تا ۲۴ سال «هری پاتر» را به عنوان شخصیت محبوب خود برگزیده‌اند اما تنها ۳ درصد سنین بالاتر از آن این قهرمان آثار «جی کی رولینگ» را برگزیده‌اند؛ درحالی که «وینی پو» شخصیت انتخابی تمامی سنین بوده است.

بیش از ۷۵۰ هزار کودک ۴ تا ۱۱ سال در پروژه مطالعه تابستانی در انگلستان شرکت کرده‌اند. آن‌ها ترغیب شده‌اند با مراجعه به کتابخانه‌ها حداقل ۶ کتاب را در این تعطیلات تابستانه مطالعه کنند. «ویلکینسون» می‌گوید: «امیدواریم بتوانیم با کودکانی عاشق مطالعه تابستان را به پایان برسانیم.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x