کاهش کاغذهای بازیافتی برای نشر کتاب در سه سال گذشته

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از پابلیشرز ویکلی- بزرگ‌ترین چالشی که این تحقیق از آن پرده برمی‌دارد و ناشران، تولیدکنندگان کاغذ، و صنعت چاپ را آزار می‌دهد، دسترسی نداشتن به کاغذ بازیافتی است. ۹ تولیدکننده کاغذ از کاهش چشم‌گیر مقدار تولید کاغذهای بازیافتی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال‌های گذشته خبر داده‌اند. در سال ۲۰۱۴ میانگین کاغذهای بازیافتی تولید شده حدود ۱۲ درصد بود که نسبت به ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۲ دچار رکود بسیاری شده است.

اگرچه تولیدکنندگان کاغذ ادعا می‌کنند برای تولید کتاب نسبت به سال ۲۰۱۴ کاغذ بازیافتی کمتری مصرف می‌کنند اما ناشرین اعلام کردند آنان در سال ۲۰۱۴ به اندازه سال‌های پیشین از کاغذ بازیافتی استفاده کرده‌اند.
«تاد پولاک»، مدیر این مجموعه معتقد است تناقض در سخنان این دو گروه به دلیل کلمات به کار رفته در پرسشنامه عرضه‌شده به ناشران و تولیدکنندگان کاغذ رخ داده است. این گزارش اعلام کرد، به دلیل تفاوت کلمات به کار رفته در این پرسشنامه‌ها «تولیدکنندگان کاغذ ممکن است دچار اشتباه شده‌ و مقداری را اعلام کرده‌اند که ممکن است در واقع در صنعت نشر مورد استفاده قرار نگرفته باشد اما شاید در موارد دیگر مصرف شده باشد». در واقع ناشران و مدیران چاپ از آماری سخن گفتند که باید مورد استفاده قرار گیرد.
در حالی که ممکن است درباره تغییر کلمات مبالغه صورت گرفته باشد «پولاک» گفت، بحث‌های بین اعضای این مجموعه همگان را به این نتیجه رساند که در سال‌های اخیر حجم کاغذهای بازیافتی بسیار کاهش یافته است.
«پولاک» به چند نکته که موجب کاهش دسترسی به کاغذهای بازیافتی شده است اشاره کرد. یکی از نکات مهم این کاهش این است که بسیاری از شهرداری‌ها کاغذ را با شیشه و دیگر تولیدات در روند بازیافت ترکیب می‌کنند. وی توضیح داد که استفاده بیش از حد این روند بازیافت موجب کاهش کاغذهای بازیافتی مورد استفاده برای تولید کتاب خواهد شد.
دلیل دیگر کاهش تولید کاغذهای بازیافتی کم شدن کلی مصرف کاغذ است. رقابت رو به رشد برای فیبر بازیافتی از کشورهای دیگر به‌ویژه چین، کاهش امکانات مرکب‌زدایی کاغذ و بسته شدن کارخانه‌هایی که مواد مورد نیاز بازیافت کاغذ را تولید می‌کنند از دیگر دلایل کاهش کاغذ بازیافتی نسبت به سال‌های گذشته است.
این بررسی همچنین نشان می‌دهد که تولیدکنندگان کاغذ گزارش داده‌اند در روند تولید کاغذ از فیبر با کیفیت کمتر استفاده کرده‌اند. اما ناشران گزارش داده‌اند که نسبت به گذشته از کیفیت یکسانی برخوردار هستند.

به دلیل وجود تفاوت در سخنان این دو گروه «پولاک» گفت تفاوت در کلمات به کار رفته در سؤالات این دو گروه موجب ایجاد چنین تناقضی شده است.  این گزارش اعلام می‌کند که ۹۱ درصد ناشران معتقدند از کاغذهای استاندارد در سال ۲۰۱۴ استفاده کرده‌اند.
«پولاک» معتقد است با وجود این که در بعضی از سؤالات مشکلاتی وجود داشت اما تحقیقات ثابت کرده است که ناشران فعالیت‌های محیط‌زیستی مفیدتری انجام داده‌اند و کاغذهایی استفاده کرده‌اند که برای محیط‌زیست مضر نیستند. وی همچنین اعلام کرد باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
شورای محیط‌زیستی صنعت کتاب همزمان با انتشار این گزارش اعلام کرد که به زودی «والری لیلی» جایگزین «تاد پولاک» خواهد شد. «لیلی» جزء هیئت مؤسس این سازمان است و پیش از این در بخش تولید انتشارات Harper Collins و Random House کار کرده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x