هدیه ۳۰۰٫۰۰۰ یورویی نویسنده «راز داوینچی» به کتابخانه‌ای در هلند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، «رابرت لانگدان»، قهرمان داستان معروف «دن براون» قادر به شکستن رازهای مختلف مذهبی بود اما چه شد که نویسنده این کتاب چنین سوژه‌ای را برای نوشتن انتخاب کرد. «دن براون» پس از مطالعه دست‌نوشته‌های قدیمی کتابخانه‌ای در «هلند» به ذهنش رسید که داستان جنایی «راز داوینچی» را به نگارش درآورد. حالا پس از سیزده سال پس از انتشار نویسنده این کتاب تأثیرگذار و پرفروش تصمیم گرفته است ۲۳۷ هزار پوند به این کتابخانه کمک کند.

هدیه «براون» به کتابخانه Ritman شهر «آمستردام» که به Bibliotheca philosophica hermetica نیز معروف است به زودی به این کتابخانه اهدا خواهد شد. Ritman قرار است با این کمک هزینه آثار خود را دیجیتال کند و متون قدیمی خود را با امکانات بهتری حفظ و  روی سایت خود منتشر کند تا مورد استفاده عموم قرار گیرد. این کتابخانه دارای ۴۶۰۰ دست‌نوشته و کتاب است که قبل از سال ۱۹۰۰ و بیست هزار نسخه کتاب که بعد از سال ۱۹۰۰ منتشر شده است. موضوعات این کتاب‌ها عموماً درباره کیمیاگری و عرفان است.
«براون» که در هنگام نگارش داستان‌های «نماد گمشده» و «دوزخ» چندین بار از این کتابخانه دیدن کرده است اعلام کرده است: «باعث افتخار من است که در آغاز راه حفظ این آثار ارزشمند و در اختیار گرفتن آن برای استفاده عموم نقشی داشته باشم.»
وی ویدئویی در «یوتیوب» قرار داده که در کتابخانه شخصی خود حضور دارد. در این ویدئو عنوان می‌کند: «همیشه به عرفان علاقه ویژه‌ای داشتم و به نظر من یکی از منابع مهم دارای چنین متونی در دنیا کتابخانه Ritman است.» نویسنده کتاب «راز داوینچی» در ادامه می‌گوید: «در حال حاضر مسئولان این کتابخانه تصمیم گرفته‌اند آثار موجود در این مکان را دیجیتالی کنند تا بخش عظیمی از این کلکسیون بی‌همتا برای نسل آینده حفظ شود. من مشتاقانه منتظر روزی هستم که مردم سراسر دنیا امکان استفاده از این مجموعه ارزشمند را داشته باشند. شک ندارم که در آینده افرادی چون من با خواندن دست‌نوشته‌های این مجموعه در شهر «آمستردام» به نگارش آثار جنایی و ماجراجویانه رو خواهند آورد.»
مسئولان کتابخانه امیدوارند تا بهار سال آینده این پروژه را با موفقیت به سرانجام برسانند. «استر ریتمان»، مدیر این کتابخانه در این باره گفت: «با حمایت سخاوتمندانه آقای «براون» رؤیای این کتابخانه برای در اختیار همه مردم دنیا بودن در حال محقق شدن است.
این کتابخانه خانه گنج ذهن انسان است. کتاب‌های این کتابخانه ذهن انسان را درگیر می‌کند. اینجا مکانی است که در آن عقل و سنت با هم جاری و به رودخانه زندگی سرازیر می‌شوند. اینجا علم، عرفان، و جامعه با هم روبه‌رو می‌شوند. اینجا سفارتخانه اذهان آزاداندیش است. اینجا همان مکانی است که به نویسنده‌ای چون «دن براون» برای خلق کتابی چون «راز داوینچی» الهام بخشید.
کسی چه می‌داند! شاید در آینده نیز الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان شود.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x