هایدگر به زبان ساده را در کتاب هایدگر:تفکر هستی بخوانید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

هایدگر به زبان ساده را در کتاب هایدگر تفکر هستی بخوانید-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب-globyte book

هايدگر از جمله متفكران و فيلسوفان معاصر است كه شرح آرا و نظرات او محور چرخش قلم متفكران و محققان بسياري بوده است. شفاف‌سازي ايده‌هاي وی و نيز بررسي سوژه‌هايي كه در آثارش ماهيتي تكرارشونده دارند، محور کتاب «هایدگر:تفکر هستی» به قلم «لی‌بری‌ور» شده که 31 مارس 2014 عرضه شده است.

به گزارش گلوبایت کتاب ، به نقل از ایبنا ساده‌سازی کلام و فلسفه پیچیده هایدگر با قلم «لی‌بری‌ور» (Lee Braver)، سبب خلق کتاب «هایدگر:تفکر هستی» شد. کتابی روان که انتشارات پالیتی (Polity)، آن را در مارس 2014 از سری کتاب‌های موسوم به «متفکران بزرگ معاصر»روانه بازار کتابهای فلسفی کرده‌است.

از آنجا که مارتین هایدگر در رده مهمترین فیلسوفان قرن بیستم قراردارد و هر اثر مهمی در زیر مجموعه فلسفه قاره‌ای/Continental philosophy (اشاره به حوزهٔ اندیشمندان و سنت‌های خارج از جنبش تحلیلی در فلسفه قرن 19 و 20 میلادی در قاره اروپا) از کارهای او تأثیر پذیرفته‌ است، درک کامل فلسفه دوره مدرن بدون داشتن حداقل درک اساسی از انديشه هایدگر، ناممکن است.

از سوی دیگر یکی از ویژگی‌های سبک نوشتار و ایده‌های ابتکاری هایدگر، پیچیدگی و زبان دشوار آنهاست. لذا در این کتاب«لی‌بری‌ور» اصطلاحات پیچیده ایده‌های هایدگر را شفاف ساخته و این کار را از طریق مثالهای واضح و روشن‌سازی گذرهای ناهموار متن او انجام می‌دهد. بریور با این کار، نگاهی کلی و قابل دسترس از آثار هایدگر به خوانندگان ارائه می‌کند.

نیمه نخستين این کتاب، راهنمایی از کتاب «هستی و زمان» هایدگر را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که از شاهکارهای اولیه اوست. در حالی که نیمه دوم کتاب، موضوعات کلیدی نوشته‌های متأخر او را پوشش می‌دهند؛ مسائلی نظیر فناوری، ذهنیت، پوچ‌گرایی (نيهیلیسم) و ماهیت تفکر. همچنین بریور، ارتباط میان افلاطون، دکارت، کانت و نیچه را با تفکر هایدگر تبیین می‌کند.

این کتاب که به زبان انگلیسی در 240 صفحه نوشته شده می‌تواند مورد توجه پژوهشگرانی قرار گیرد که در تلاش برای یافتن راهی جهت درک انديشه‌هاي غامض هایدگر هستند. به این ترتیب از آنجا که هر کس جذب فلسفه قاره‌ای قرن بیستم شده باشد، باید این مسیر را با آثار هایدگر شروع کند، این کتاب می‌تواند نقطه آغازین مطلوبي برای او باشد.

نویسنده این کتاب 19 دلاری،استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی است که پیش از این، دو اثر دیگر درباره هایدگر و فلسفه او به رشته تحریر در آورده است.

در صورتی که تمایل به دسترسی ارزان این کتاب ها یا کتاب های دیگر نویسندگان دارید از طریق لینک درخواست کتاب ،آن را سفارش دهید تا اگر فایل الکترونیکی این کتاب ها موجود بود برایتان در اسرع وقت تهیه گردد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x