ممنوع‌الخروجی کتاب ادعیه جواهرنشان مسیحیت از انگلستان

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارشگلوبایت کتاب به نقل از گاردین، خروج این کتاب ادعیه جواهرنشان که متعلق به «فرانسوا»ی یکم پادشاه فرانسه در سال ۱۵۳۲ میلادی بود و اینک در انگلستان نگهداری می‌شود، ۸ میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.

جلد این کتاب از پوست آهوست و روی آن طلااندود و با یاقوت، فیروزه و دیگر سنگ‌های گران‌بها تزئین شده است. این کتاب از سال ۱۷۲۰ در انگلستان نگهداری می‌شود. مالک این اثر ارزشمند به «هوراس والپول»، مجموعه‌دار آثار هنری مرتبط با خاندان سلطنی است و یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های قلعه «استرابری هیل» در جنوب غربی لندن محسوب می‌شود.

این کتاب ادعیه به دست هنرمندی که کتاب‌هایی لوکس برای درباریان فرانسه کار می‌کرد ساخته  و توسط «فرانسوا»ی یکم که حامی هنرمندان بود خریداری شد. او از طرفدارا «لئوناردو داوینچی» بود و مجموعه آثار هنری‌اش یک از مجموعه‌های مهم موزه «لوور» فرانسه بشمار می‌رود. این کتاب پس از «فرانسوا» میان چندین خانواده اشرافی از جمله خواهر او «مارگارت دآنگولم» (Marguerite d`Angouleme)، «هنری چهارم» و کاردینال «مازارین»، وزیرالوزرا حکومت فرانسه در سال ۱۶۴۲ دست به دست شده است.

کمیته‌ مستقل مسئول صدور مجوز صادرات گنجینه‌ها این کتاب را با اهمیت و ارزش بسیار بالا و شکوهمند توصیف کرده است. ممنوعیت خروج این کتاب تا ماه اکتبر ادامه دارد و تا زمان پرداخت مبلغ حقیقی این اثر توسط خریدار خارجی قابل تمدید خواهد بود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x