«کالب فمی»، اولین ملک‌الشعرای جوان لندن

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- «کالب فمی»، شاعر و معلم که اخیراً به عنوان اولین ملک‌الشعرای جوانان در «لندن» انتخاب شده است امیدوار است جوانان را بار دیگر به شعر علاقه‌مند کند.

این جوانان ۲۶ ساله که اهل «پکهام» است توسط انجمن شعر و مؤسسه هنری Forward به این عنوان رسیده است. وی این مسئولیت را به مدت یک سال به عهده خواهد داشت و بنا بر گفته Spread the Word ، آژانس توسعه نویسندگان در لندن قرار است به شهروندان اهل لندن که بین ۱۳ تا ۲۵ سال سن دارند آموزش دهد تا «نگرانی‌ها و تجربیات خود را از طریق شعر در اختیار دیگران بگذارند.»
«فمی» تدریس را در پایان تابستان کنار گذاشت و قصد دارد در طی این یک سال تمام تلاش خود را برای ترویج شعر و شاعری بکند. خود وی در این باره می‌گوید: «قصد دارم به مردمی که تاکنون از حقوق خود محروم شده‌اند یادآوری کنم که می‌توانند با شعر حرف خود را بزنند. شعر یکی از ناب‌ترین روش‌های گفتگو است و در بهترین شرایط به ما این امکان را می‌دهد تا در نهایت امنیت با دیگران ارتباط برقرار کنیم. جوانان شایسته حضور در محیط امنی چون شعر هستند.»
«فمی» قصد دارد رقابتی جدید ایجاد کند و نام آن را «جایزه شعر جوانان» نهد و در آن از جوانان درخواست کند شعرهای خود را ارائه دهند و در آن بهترین شعر را انتخاب کند و از شاعر درخواست کند شعر را در سالنی بزرگ برای همگان بخواند.
سازمان Spread the Word که اولین بار این برنامه را طراحی و اجرا کرده است در این باره می‌گوید: «ما دچار یک شکاف فرهنگی در میان جوانان شده‌ایم و این بدان معناست که فعالیت‌های فرهنگی از سن ۱۶ سالگی به بعد کاهش می‌یابد. طی سال گذشته ۶۶ درصد لندنی‌های بین ۱۶ تا ۲۵ سال که مشغول به کار یا آموزش هستند به تئاتر رفته‌اند و این درصد در مقایسه با ۴۴ درصدی که شاغل یا در حال آموزش در دانشگاه یا مدرسه نیستند بسیار کم است.
«لندن» یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مرکز هنر و فرهنگ است اما درصد شرکت جوانان در این فعالیت‌ها بسیار اندک است شاید دلیل این موضوع مشکلات اقتصادی باشد.»
«روث هریسون»، مدیر این آژانس در این باره می‌گوید: «به همین دلیل لندن نیاز دارد تا ملک‌الشعرای مختص جوانان داشته باشد تا تأثیر مثبتی بر زندگی جوانان بگذارد. آثار «فمی» بسیار جذاب است و او پتانسیل تزریق این انرژی به جوانان را دارد.»
«جیکوب سام لاروز»، شاعر که در انتخاب «فمی» تأثیر زیادی داشته است در این باره می‌گوید: «امید دارم او بتواند افراد جدید بسیاری را به شعر خوانی و نوشتن تشویق کند. «کالب فمی» پیش از این معلم بود و تجربه بسیاری در این امر دارد. علاوه بر این خود وی نیز علاقه زیادی به کمک به جوانان برای کشف استعداد خود در شاعری دارد.»
خود «فمی» در این باره به «گاردین» گفت احساس می‌کند کسب این عنوان روش بسیار خوبی است که او عشق خود به کار با دیگران را با عشق خود به شعر ترکیب کند. وی امیدوار است بتواند به جوانان بیاموزد که می‌توانند در شعرهای خود سخن بگویند و ایده‌های خود را مطرح کنند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x