کتاب‌های رایگان برای مسافران وسایل حمل‌ونقل عمومی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از سایت «ای بی سی ملبورن»، گروهی تحت عنوان «نینجاهای کتاب» در بخشی از فعالیت خود تحت عنوان جنبش «کتاب در راه» (Books on the Rail) صدها عنوان کتاب را در وسایل حمل و نقل عمومی شهر «ملبورن» استرالیا رها کردند تا مسافران بتوانند آن‌ها را به رایگان مطالعه کنند.

«مایکل کالوس»، یکی از بنیانگذاران این جنبش گفته است که هر کتاب شامل برچسبی بر روی جلد و یادداشتی در درون آن است که هدف از این کار را توضیح می‌دهد.

وی افزود: «در این یادداشت‌ها نوشته شده است که ما که هستیم و از مردم خواسته شده تا کتابی را بردارند، با خود ببرند و بخوانند، لذت ببرند و سپس آن را در وسیله حمل و نقلی دیگر بگذارند.»

«کالوس» گفته است که این طرح را از ماه آوریل با کمک دوستش «علی برگ» که در هنگام سفر به لندن با بنیانگذار پروژه مشابهی ملاقات کرده بود، آغاز کرده است.

این دو زن استرالیایی وب‌سایتی را طراحی کرده‌اند تا دیگران بتوانند برای عضویت در گروه «نینجاهای کتاب» ثبت‌نام کرده و در وسایل حمل‌ونق عمومی اقدام مشابهی را انجام دهند.

«کالوس» می‌گوید که ۳۰۰ عنوان کتاب را در این مکان‌ها قرار داده‌اند که بیشتر این آثار چاپ جدید هستند.

وی تصریح کرد: «خیلی خوش‌شانس هستیم که با ناشران و نویسندگان بزرگ هم‌کاری دارم و آن‌ها کتاب‌های جدید خود را برای ما می‌فرستند.» و می‌افزاید: «خوشحالیم که گستره موضوعی خوبی از کتاب‌ها را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم این گوناگونی را حفظ کنیم.»

این بنیان‌گذار جنبش «کتاب در راه» گفت که بیشترین نگرانی آن‌ها این بود که کارمندان خدماتی وسایل حمل‌ونقل عمومی کتاب‌ها را دور بیاندازند. «امیدواریم بیشتر کتاب‌ها به دستان باکفایت برسد؛ کسانی از کتاب خواندن لذت می‌برند.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x