ماجرای شکست سیاسی که «جان گریشام» را نویسنده کرد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




ماجرای شکست سیاسی که «جان گریشام» را نویسنده کرد

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – «گریشام» در این محفل ادبی اظهار کرد که در دهه ۱۹۸۰ میلادی، به عنوان یک نماینده جوان ایالتی، پس از آن‌که از نامزد شکست خورده برای ریاست شورای ایالتی حمایت کرد، ضعیف و ناتوان شده بود و بنابر‌این، به هنگان صرف قهوه پای صحبت سیاست‌مداران می‌نشست و از داستان‌ها و خاطرات آن‌ها یادداشت برمی‌داشت.


 نویسنده رمان «پرونده پلیکان» گفت: «این یک سنت داستان‌گویی است که در سنت ادبی ما دست‌به‌دست می‌شود.»


جشنواره کتاب «می‌سی‌سی‌پی» که بیش از سه‌هزار بازدیدکننده دارد، هر ساله برای بزرگداشت میراث‌داران داستان‌سرایی امریکا برگزار می‌شود؛ در این مراسم که در زادگاه  «ویلیام فالکنر» برپا شده است از وی و دیگر بزرگان ادبیات تجلیل می‌شود.


در این جشنواره یک روزه کتاب شرکت‌کنندگان درباره رمان‌های نویسندگان جنوب امریکا، نویسندگی و تاریخ به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند؛ در مراسم امسال هم‌چنین از کتاب «رفتن به سوی چهارراه: حقوق مدنی، نیروی سیاه و راهپیمایی مردیت علیه ترس» نوشته «آرام گودسوزیان»، رییس دپارتمان تاریخ دانشگاه «ممفیس» رونمایی شد. این کتاب بازگویی داستان راهپیمایی آزادی‌خواهانه سیاه‌پوستان امریکا در سال ۱۹۶۶ از شهر «ممفیس» به «جکسون» است که توسط «مردیت»، نخستین سیاه‌پوستی که در دانشگاه این شهر در سال ۱۹۶۲ ثبت‌نام کرد، برگزار شد. این راهپیمایی با اعتراضات خشونت‌باری مواجه شده بود. «مردیت» هم‌چنین در سال ۱۹۶۶ از یک سوءقصد با اسلحه جان به‌در برد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x