«فرزندان زمان» برنده جایزه ادبی «آرتور سی کلارک»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، «بچه‌های زمان» داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که سیاره زمین مرده را با هدف زندگی در سیاره‌ای مشابه ترک می‌کنند اما در آن‌جا با گونه‌های جدیدی از جانداران مواجه می‌شوند؛ بنا بر نظر هیات داوران جایزه علمی – تخیلی «آرتور سی کلارک» این کتاب را، به دلیل آن‌چه که آن را سبک داستانی «کلارکین» توصیف کرده‌اند، حائز شرایط بردن این جایزه دانستند.

«تام هانتر»، مدیر این جایزه ادبی مهم که توسط سر «آرتور سی کلارک»، نویسنده شهیر داستان‌های علمی تخیلی چون «راز کیهان: اودیسه ۲۰۰۱) در سال ۱۹۸۷ بنیان گذاشته شد، گفته است که رمان برگزیده امسال «دارای درجه‌ای جهانی و خلق عجایبی است که یادآور آثار خود کلارک است؛ به همراه تصویر کردن موجوداتی فرازمینی نه چندان بیگانه و جامعه در حال تحول آنان.»

«اندرو ام باتلر»، رییس هیات داوران نیز گفته است که انتخاب یک اثر برتر از میان نامزدها بسیار دشوار بود زیرا داوران تمامی ۶ نامزد در فهرست نهایی را ارزشمند می‌دانستند.

وی می‌افزاید: «فرزندان زمان دو داستان هم‌زمان را تعریف می‌کند؛ آخرین بازماندگان زمینی و ساکنان دیگر سیاره شبیه زمین. این داستان هم حس ترس و هم همدردی را در خواننده برمی‌انگیزد و با بازی استادانه با هر دو این احساسات یک حماسه در مقیاس انسانی خلق کرده است.»

«چایکوفسکی» هم‌چنین نویسنده مجموعه داستان‌های فانتزی «سایه‌های آپارتمان» (Shadows of the Apt) بوده و در حرفه وکالت مشغول به کار است. «جیمز لاوگروو»، منتقد ادبی روزنامه اقتصادی «فایننشیال تایمز» رمان «فرزندان زمان» را داستانی با درونمایه‌ای بزرگ از الهه‌گان، هوش‌های مصنوعی، بیگانگان و حیات انسانی توصیف کرده است.

برنده جایزه انگلیسی «آرتور سی کلارک» در همان هفته‌ای اعلام شد که جایزه آمریکایی «هوگو» در همین گونه ادبی برگزیدگان خود را شناخت.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x