شش کتاب برای درک بهتر انتخابات آمریکا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب نیویورک تایمز به خوانندگان خود پیشنهاد کرده است تا برای درک بهتر نتایج غیرقابل انتظار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه هفته گذشته نگاهی به کتب زیر بیندازید:

«رمزگشایی: تاریخچه داخلی آمریکای جدید» نوشته «جورج پَکر»
جالب است بدانید این کتاب که به تحلیل کشوری می‌پردازد که «دونالد ترامپ» را به عنوان رییس جمهور انتخاب کرده است تحلیل می‌کند، حدود چهار سال پیش وارد بازار کتاب شد. «پکر» نگاهی دقیق به سازمان‌های این کشور می‌اندازد و از نتیجه کار خود شگفت‌زده است. کتاب درست مانند یک رمان ترسناک آغاز می‌شود. سپس شخصیت‌های مختلف جامعه امریکا همچون «اُپرا وینفری»، «سام والتون»، «الیزابت وارن»، و «نوت گینگریچ» را مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده معتقد است «گینگریچ» که نماینده جمهوری‌خواه حوزه «جورجیا» در مجلس است سبب شد طرز سخن گفتن افراد سیاسی با هم تغییر کند و از حوزه ادب خارج شود. کتاب وی در نهایت با اندوه و خشم به پایان می‌رسد.

«غریبه در سرزمین خود» نوشته «آرلی راسل هوشچایلد»
این کتاب که نامزد جایزه ملی بهترین کتاب غیرداستانی نیز شده است، نگاهی دقیق به جنبش اعتراضی l,s,l fi «چای» (Tea Party) در لوئیزیانا دارد. این گروه که شامل جمهوری‌خواهان و گروه‌های پوپولیستی است از سال ۲۰۰۹ تاکنون از بعضی از کاندیداها پشتیبانی کرده و اعتراضاتی نیز به دولت «اوباما» داشته است. نویسنده معتقد است اعضای این گروه افراطی نقش مهمی در انتخاب افرادی با عقاید مشابه به عنوان قدرت‌های جامعه دارند.

«حماسه هیلاری و بیل» نوشته «جی. دی. وانس»
این کتاب که بیشتر شبیه به یک دفتر خاطرات است مدت‌ها در فهرست آثار پرفروش قرار داشته است.  «وانس» درباره پایه‌های جامعه‌ای سخن می‌گوید که ممکن است «دونالد ترامپ» را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند. وی معتقد است این انتخابات مشروع نیست و نظر وی نه تنها درباره کاندیدای حزب جمهوری‌خواه بلکه درباره دموکرات‌ها نیز همین است.

«آشغال سفید: تاریخچه ناگفته جامعه طبقاتی آمریکا» نوشته «نانسی آیزنبرگ»
«دونالد ترامپ» توسط طبقه ثروتمند جامعه انتخاب شده است. این کتاب اما طبقه کارگر جامعه و ضعفا را در مرکز توجه قرار می‌دهد. نویسنده به مشکلات اقتصادی جامعه می‌پردازد. از سیستم برده‌داری گذشته گرفته تا سیستم بانکی مالیاتی امروز. او این پرسش را مطرح می‌کند که چطور طبقه کارگر در این جامعه زندگی می‌کنند. او معتقد است دولت آمریکا رویای آمریکایی را از بین برده‌ است.

«انفجار پوپولیستی» نوشته «جان جودیس»
این کتاب به خواننده کمک می‌کند با مفهوم پوپولیسم، تاریخچه، و دلایل پیشرفت آن آشنا شوند. وی پوپولیسم چپی‌ها را از پوپولیسم راستی‌ها جدا می‌کند. راستی‌ها گروه اقلیت و ثروتمند جامعه را متهم به حمایت از مهاجرین، سیاه‌پوستان، و تروریست‌ها می‌کند.
او دیدگاهی منفی نسبت به حزب راست‌گراهای پوپولیست دارد. وی معتقد است این گروه ملی‌گراهای کثیفی هستند که حتی به فاشیسم نیز اعتقادی ندارند زیرا فاشیست‌هایی چون سردمداران پیشین آلمان و ایتالیا به رفاه مردم کشور خود اهمیت می‌دادند. نویسنده معتقد است «ترامپ» شبیه «سیلیویو برلوسکنی» رییس پیشین دولت ایتالیا و یک دلقک مسخره است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x