دیجیتالی شدن کتابخانه های امریکا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

دانشگاه­‌های آمریکا کتابخانه­‌هایشان را متناسب با نیاز دانشجویان دیجیتالی می­‌کنند.

به گزارش گلوبایت کتاب و به نقل از ایسنا،  این کار به منظور ایجاد فضای بیشتر و به خواست دانشجویان و با توجه به نیاز امروزه انجام می­‌پذیرد.

کتابخانه­‌های دانشگاه­‌های آمریکا به سمت دیجیتالی کردن کتاب­‌های خود می­‌روند. قفسه­‌ها و کتاب­ها به همراه دیگر وسایل به مرور با نسخه­‌های دیجیتالی جابجا می­‌شوند. گفته می‌­شود این کار برای پیشرفت نظام آموزشی و همگامی با دانشجویان انجام می­‌شود.

کتابخانه­‌ها نزدیک به ۴۰۰۰ سال است که همیشه دانش‌­آموزان و دانشجویان را در راه یادگیری علوم مختلف یاری کرده­‌اند اما امروزه با پدید آمدن انقلاب دیجیتالی نحوه استفاده از کتابخانه­‌ها  و کتاب­‌ها در محیط دانشگاه­‌ها تغییر کرده است.

از دانشگاه کالیفرنیا تا هاروارد، کتابخانه‌­ها تحت بازسازی و تغییرات عمده قرار گرفته­‌اند. قفسه­‌ها برداشته می­‌شوند و کتاب­‌ها انبار می­‌شوند تا فضا برای مطالعه نسخه­‌های دیجیتال فراهم شود. ضمن این که بودجه نگه­داری این کتابخانه­‌ها به بخش دیجیتال سازی آن­ها منتقل می­‌شود.

تابستان گذشته ۸۰ هزار کتاب از کتابخانه علوم و مهندسی دانشگاه کالیفرنیا حذف فیزیکی و به دیجیتال تبدیل شد. البته این موضوع سبب نارضایتی اعضای هیئت علمی این دانشگاه شد، زیرا شکایت داشتند که هیچ مشورتی با آن­ها در زمینه این که کدام کتاب­ها باید حذف شوند و کدام­ها نه، نشده است.

براساس تحقیقات بین­‌المللی دانشجویان بازخورد مثبتی نسبت به این تحول دیجیتالی در کتابخانه­‌ها داشته­‌اند. کورتیس مک­مولن که پروفسور ریاضیات در دانشگاه هاروارد است از این تغییرات به عنوان “موج آینده” یاد کرد.

وی افزود: ایده انجام تحقیقات در یک کتابخانه در مقایسه با جستجوی آن در گوگل و فضای وب بسیار قدیمی شده است. شاید مردم بهترین اطلاعات را در گوگل پیدا نکنند اما آن­ها به جستجوی آنلاین عادت کرده‌­اند.

پروفسور ریچارد مونت­گومری، استاد ریاضیات دانشگاه کالیفرنیا مخالف این تغییرات است. او می­‌گوید وقتی در یک فضای خالی که قبلا کتابخانه بوده است قدم می‌­گذارید احساس وحشتناکی به انسان دست می­‌دهد و حسی مانند مرگ دارد!

هر روزه دانشگاه­های بیشتر و بیشتری برای ایجاد فضای بیشتر دست به بازسازی کتابخانه­‌های خود می­‌زنند. به عنوان مثال دانشگاه کالیفرنیا برای جاگرفتن صندلی­‌های بیشتر و اتاقک‌­های مطالعه جمعی، یک طبقه کامل از ساختمانش را بازسازی کرده است.

دانشگاه نورویچ که قدیمی­‌ترین دانشگاه خصوصی نظامی آمریکاست قریب به ۷ میلیون دلار برای بازسازی کتابخانه­اش اختصاص داد که دومین پروژه بزرگ بازسازی از بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری اختصاص یافته این دانشگاه است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x