زندگی و آثار گابریل گارسیا مارکز موضوع یک مجموعه مستند شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




زندگی و آثار گابریل گارسیا مارکز موضوع یک مجموعه مستند شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اینفورمادور، مجموعه مستند «دنیایی از گابو» که روز ۲۴ نوامبر در بوگوتا، پایتخت کلمبیا رونمایی می‌شود، زندگی و قدرت آفرینندگی گابریل گارسیا مارکز را از لابه‌لای جاهایی که این برنده جایزه نوبل ادبیات در آنها روزگار گذرانده مرور می‌کند.


بنا به بیانیه شبکه تلویزیونی «کانال کاپیتال» که در تولید این محصول همکاری داشته، کارگردان «دنیایی از گابو»، لیساندرو دوکه کلمبیایی، برای ساخت این مجموعه مستند، ضمن سفر به شهرهایی مانند پاریس، بارسلون، مکزیکو سیتی، هاوانا، کارتاخنا، بوگوتا و سیپاگیرا، با دوستان گابو به گفت‌وگو پرداخت که در نتیجه آن اطلاعات جدیدی از زندگی استثنایی خالق رمان «صد سال تنهایی» آشکار شد.


همچنین برای تکمیل این مستند، گروهی از متخصصان علاوه بر جمع‌آوری مصاحبه‌های دیده نشده، سخنرانی‌ها و آرشیوهای مستندات خصوصی، از مکان‌هایی که مارکز در آن‌ها به خلق آثار خود می‌پرداخت دیدن کردند.


به واسطه این مصاحبه‌ها، مجموعه مستند «دنیایی از گابو» زوایایی ناب از شخصیت این چهره نام‌آشنا و نیز خدمات او به ادبیات جهان و قرن بیستم را آشکار می‌کند.


گابریل گارسیا مارکز، متولد ۶ مارس ۱۹۲۷ و درگذشته ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، نویسنده پرآوازه ادبیات اسپانیایی زبان و از تاثیرگذارترین چهره‌های ادبی آمریکای لاتین که به پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت در سال ۱۹۸۲ جایزه ادبی نوبل را از آن خود کرد. آثار او تا کنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x