بازنشستگی «فردریک فورسایت» از حرفه نویسندگی به درخواست همسرش

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از نشریه «گاردین»، «فورسایت» ۷۸ ساله که در خاطرات منتشر شده در سال گذشته گفته شد که وی برای سازمان جاسوسی خارجی انگلستان «ام آی ۶» کار می‌کرده است اظهار کرد: «دیگر خسته شده‌ام. می‌خواهم در خانه بنشینم و کمی با مطالعاتم وقت خوش بگذرانم.»

او که پیش از پیوستن به خبرگزاری «رویترز» در سال ۱۹۶۱ میلادی و آغاز حرفه نویسندگی در دهه ۱۹۷۰ آموزش دیده خلبانی در نیروی هوایی سلطنتی انگلستان بود، می‌افزاید: «هر چه گفتنی بود را تا کنون گفته‌ام.»

نویسنده رمان مشهور «روز شغال» پس از آخرین سفرش به «سومالی» برای تحقیق درباره «فهرست قتل» اعلام کرده  است که همسرش به او گفته که دیگر زیادی پیر شده و این مکان‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کند بسیار خطرناک هستند و این که او دیگر توانایی سابق را برای تعقیب و گریز را ندارد.

«فورسایت» که هم‌چنان با ماشین تایپ کار می‌کند می‌گوید که بسیار تلاش کرده درباره «سومالی» تحقیقات اینترنتی داشته باشد اما از نتیجه کار بسیار ناخرسند است.

نویسنده «پرونده اودسا» تصریح کرد: «چندید اطلاعات آماری درباره سومالی وجود داشت اما این چیزی نبود که من می‌خواستم.»

«فورسایت» هم‌چنین درباره رمان خود با موضوع فعالیت «ام آی ۶» در آفریقا و نیز بلوک شرق در دوران جنگ سرد سخن گفته است. این نویسنده گفته بود که صفحاتی از کتاب‌هایش را برای اداره خارجی سازمان جاسوسی انگلستان می‌فرستاده تا مطمئن شود جزئیات حساسی در آن‌ها نباشد و معمولا در پاسخ مطالب را با حاشیه‌نویسی و پارگرافهایی که زیر آن‌ها خط کشیده شده بود دریافت می‌کرده است.

او تصریح کرده است که در رمان «پروتکل چهارم» با توجه به درخواست سازمان جاسوسی انگلستان مجبور شده تا اطلاعات مربوط به چگونگی شلیک سلاح هسته‌ای را از خواننده دریغ کند.

«فورسایت» در دهه ۱۹۶۰ میلادی برای شبکه «بی‌بی‌سی» و خبرگزاری رویترز در فرانسه، نیجریه و آلمان شرقی کار می‌کرد. او در پوشش خبرنگاری هم‌زمان به درخواست «ام آی ۶» عملیات‌هایی را در نیجریه و آلمان شرقی انجام داده بود. با این وجود این نویسنده به عنوان یکی مصلح سیاسی و منتقد سیستم قضایی انگلستان به‌خاطر توجه به ثروتمندان به‌شمار می‌رود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x