بستن کتابخانه‌ها به دلیل کاهش بودجه در لندن/ هزینه سه برابر برای نگهداری از کتابخانه‌ها تعطیل شده!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از خبرگزاری کتاب به نقل از گاردین، شهرداری شهر لندن که دو کتابخانه را به دلیل هزینه‌های بالا بسته است حدود سه برابر هزینه نگهداری آن خرج محافظت از آن می‌کند. شهرداری برای حفاظت از ساختمان این کتابخانه‌ها که در فصل امتحانات بسته شد محافظان شخصی استخدام کرده است.

مجله «گاردین»  از شهرداری «لامبث» تقاضا کرد برای آگاهی مردم شرح هزینه‌های نگهداری این کتابخانه‌ها را منتشر کند.
هزینه خرج شده برای یکی از این کتابخانه‌ها که پذیرای اعتراض ده روزه مردم برای بسته شدن آن بود بسیار بالا است اما آمار نشان می‌دهد حتی در دیگر کتابخانه که مردم برای اعتراض به آن مراجعه نکردند هزینه محافظت از ساختمان سرسام‌آور است. دستمزد پرداختی به محافظان امنیتی برای حراست از ساختمان تقریباً دو برابر هزینه‌های روزانه خود ساختمان است.
این دو کتابخانه-کتابخانه «کارنیژ» در منطقه herne Hill در جنوب لندن و کتابخانه «مینت» در همان نزدیکی- در تاریخ ۳۱ مارس درهای خود را به روی مراجعه‌کنندگان بستند. مسئولان این ناحیه تصمیم گرفته بودند که این دو مکان را به یک کتابخانه بی کارمند و یک باشگاه ورزشی خصوصی تبدیل کنند. یکی از مقامات شهرداری معتقد است تنها راه حفظ این دو کتابخانه با وجود کاهش بودجه دولتی همین است.
وقتی این دو مکان بسته شدند هیچ برنامه‌ای برای تاریخ باز کردن آن وجود نداشت. مخالفان این طرح از بسته شدن کتابخانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان بسیار عصبانی شدند زیرا معتقدند دانش‌‌آموزان در این دوره به مکان‌هایی چون کتابخانه‌ها نیاز مبرم دارند.
ولی «جین ادبروک» عضو ارشد شهرداری این منطقه معتقد است باز شدن این کتابخانه‌ها غیر ممکن است زیرا «ما به حفظ سرمایه‌های خود قبل از شروع سال مالی جدید نیاز داریم.»
اما گزارش‌ها مبنی بر این است که از تاریخ ۳۱ مارس که کتابخانه‌ها بسته شد تا ۱۵ آوریل که تقاضای باز شدن دوباره آنان مطرح شد شهرداری حدود ۳۵٫۳۹۲٫۶۸ پوند به گارد امنیتی برای محافظت از ساختمان پرداخت کرده است که چیزی در حدود ۲٫۲۱۲ پوند در روز است. اما بودجه موردنیاز هر روز خود کتابخانه در حدود ۸۴۷ پوند بود. این هزینه منهای هزینه خرید کتاب و تعمیر کامپیوتر است که البته شهرداری به هر ۱۰ کتابخانه این منطقه بودجه‌ای جداگانه برای این موضوع اختصاص داده است.
مجله «گاردین» تلاش بسیاری کرد تا از مسئولان پاسخی برای این موضوع دریافت کند اما همچنان پاسخی داده نشده است.
«لورا سوآفلد»، رئیس اتحادیه دوستداران کتابخانه با ترکیب آن با یک باشگاه ورزشی مخالف است و معتقد است مدت طولانی است که به شهرداری اعلام می‌کنیم بستن کتابخانه‌ها موجب ذخیره پول برای شهرداری نخواهد شد. «از همان آغاز مشخص بود که از بین بردن خدمات کتابخانه هزینه بیشتری دارد. حالا ایرادات تصمیم آنان خود را نشان داده است و شهرداری ترسیده و حاضر شده است هزینه‌های گزافی بپردازد تا عواقب بدی در پی این تصمیم نادرست رخ ندهد.»
مردم برای اعتراض روبه‌روی کتابخانه جمع می‌شوند و نویسندگانی چون «توبی لیت» و «استلا دافی» از آنان حمایت می‌کنند. حدود ۲۲۰ نویسنده و تصویرگر طی نامه‌ای از اشغال این کتابخانه توسط مردم حمایت کردند. در فهرست اسامی این نامه اسم نویسندگانی چون «دیوید میچل»، «دیوید نیکولز»، «فرانچسکو سیمون»، «سندی تاکسویگ»، «این رنکین»، «ویل سِلف»، و «ول مکدرمید» مشاهده می‌شود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x