با این کتاب و ارزیابی خود ، از مرزهای جهانی بگذرید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

-the culture map 2014-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب-globyte book

 

کتاب «نقشه فرهنگی» نوشته «آرین مایر» ابزاری فراهم آورده که از طریق آن چالش‌های ارتباطی میان فرهنگی که دامنه آن بسیار فراتر از تجارت جهانی امتدادیافته، بهتر موردتوجه قرارگرفته است.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از هافینگتن پست، اگر شما یک دیپلمات، مسافر، از مقامات رسمی دولتی یا حتی یک شهروند هستید، نباید خواندن کتاب «نقشه فرهنگی: عبور از مرزهای نامرئی تجارت جهانی» نوشته «آرین مایر/ Erin Meyer» استاد دانشکده تجارت جهانی (INSEAD) را از دست بدهید.

کتاب مایر سرشار از نمونه‌های فرهنگی جهان واقعی است که در چارچوبی ساده و دیدگاهی جدید بیان‌شده و با فشرده و خلاصه کردن ملزومات برقراری ارتباط می‌تواند در سراسر جهان در هر زمینه میان فرهنگی مورداستفاده قرار گیرد.

هرچه فرهنگ‌ها را بهتر بشناسید، خود را بهتر شناخته‌اید
«کری‌ای. گیتارد» تحصیل‌‎کرده علوم سیاسی و مدیریت دولتی از دانشگاه تگزاس و استاد مدیریت جهانی در دانشکده تجارت بین‌الملل Hult ، درباره مدیریت فرهنگ جهانی می‌نویسد: من در راستای کار خود بسیار مشتاقم به مردم کمک کنم شهروندان بهتری باشند. برای رسیدن به این هدف تلاش‌های من نیز مانند میر بر مشاوره دادن به مدیران در مورد اینکه چگونه در عرصه فرهنگی به طرزی مؤثر عمل کنند، متمرکزشده است.

گیتارد می‌گوید من در کلاس‌های درس خود به دانشجویانم توصیه می‌کنم که همیشه به اصول احترام، روابط و عکس‌العمل متعهد باشند. این مهم است که آن‌ها پیش از تمرکز بر اصول تجارت، چگونگی برقراری و حفظ روابط با دیگران را بیاموزند. اما در جریان اعتمادسازی، بسیار مهم است که هنگام قرار گرفتن تحت‌فشار و استرس چه عکس‌العمل و واکنشی از خود نشان دهیم.

وی معتقد است درک و شناخت فرهنگ‌های دیگر، درک بهتر فرهنگ خود را در پی دارد، مفهومی که برای نخستین بار توسط دکتر منصور جاویدان، محقق برجسته ارتباطات و مدیریت میان فرهنگی، با عبارت «لنز فرهنگی» مطرح شد.

همان‌گونه که مایر در کتاب خود می‌نویسد تنها زمانی می‌توان شروع به گفتگو، یادگیری و شناخت کرد که شروع به شناسایی تفاوت‌های میان فرهنگ خود و فرهنگ‌های دیگر کنیم.

مایر نوعی ابزار خودارزیابی بسیار عالی را در وب‌سایت «بررسی تجارت هاروارد / Harvard Business Review» قرار داده که کمک می‌کند زمینه‌های فرهنگی خود و دیگران را بهتر بشناسیم.

برخی نکاتی که در این کتاب قابل‌توجه است:

بیشتر گوش کنید، کمتر سخن بگویید. شما دو چشم، دو گوش و یک‌دهان دارید، پس باید از آن‌ها به همین نسبت استفاده کنید.
شرایط فرهنگی مهم است. مایر تأکید می‌کند که باید به تفاوت‌های فرهنگی مانند تفاوت‌های فردی احترام گذاشت، چراکه هر دو ضروری هستند.
چرایی در برابر چگونگی. راه‌هایی که برای متقاعد کردن دیگران به کار می‌‎گیریم، عمیقاً ریشه در مفروضات و نگرش‌های فلسفی، مذهبی و آموزشی ما دارند. هنر اطمینان دادن و متقاعد کردن مبتنی بر فرهنگ است.

این کتاب 27 ماه می 2014  توسط انتشارات «پابلیک‌افرز» راهی بازار شده است.

شما می توانید نسخه الکترونیکی آن را از گلوبایت کتاب در یافت کنید.اینجا کلیک کنید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x