انتشار کتابی از نویسنده «ارباب حلقه‌ها» یک قرن پس از نگارش

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




انتشار کتابی از نویسنده «ارباب حلقه‌ها» یک قرن پس از نگارش

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – «تالکین» که از او به عنوان پدربزرگ داستان‌های تخیلی نام برده می‌شود و جهان «میانه زمین» ساخته و پرداخته او یکی از برجسته‌ترین جهان‌های تخیلی شناخته شده است، نگارش «داستان کولروو» را در سال ۱۹۱۴ آغاز کرده بود.


این داستان برگرفته از یک شعر حماسی فنلاندی است با نام «کاله‌والا». در افسانه اصلی «کاله‌والا» شخصیتی تراژیک است با پیشینه‌ای غم‌بار که به دنبال گرفتن انتقام مرگ دخترش می‌رود اما در نهایت خودکشی می‌کند.


بر اساس یکی از چندین نامه‌ای که «تالکین» نوشته است، این داستان پر از تصاویر خاطره‌انگیزی از دنیای تخیلی و اسطوره‌ای «میانه زمین» است و اساس داستان «بچه‌های هورین» قرار گرفته، هرچند این نویسنده پایان تراژیک آن را حذف کرده است.


انتشار این کتاب از روی دست‌نوشته اصلی خواهد بود که داستان «کولروو»، پسر «کالروو» را روایت می‌کند. «کولروو» در این رمان، طفل یتیم بدشانسی است که قدرت فرا‌بشری و سرنوشتی تراژیک دارد.


هم‌چنین شخصیت «تورین تورامبر»، از قهرمانان جهان تخیلی «میانه زمین» و یکی از شخصیت‌های «ارباب حلقه‌ها» نیز از نسل «کولروو» محسوب می‌شود.


پیش از این این رمان در نشریه «آکادمیک ژورنال» منتشر شده بود اما این نخستین بار است که به صورت عمومی منتشر می‌شود.


«جان رونالد روئل تالکین» (۱۸۹۲  –  ۱۹۷۳) نویسنده و زبان‌شناس بریتانیایی است که کتاب‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها از آثار اوست. او از سال ۱۹۲۵تا ۱۹۵۹، استاد زبانشناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.


تالکین علاوه بر کتاب‌های یادشده که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های سیلماریلیون، ماجراهای تام بامبادیلو می‌رود راه پیوسته تا آن سو، فرزندان هورین، که عمدتا پس از مرگش منتشر شدند، در مورد موضوعی که آن‌ها را رشته‌افسانه(Legendarium) می‌نامید و در اصل یک اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته دور زمین است، نوشته‌ است.


وی علاقه وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵زبان ساخته‌ است.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x