اعتراض«مایکل فیبر» به جنگ‌افروزی دولت انگلستان/ آقای نخست‌وزیر، کتابم را از هواپیما به بیرون پرتاب کنید!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




اعتراض«مایکل فیبر» به جنگ‌افروزی دولت انگلستان/ آقای نخست‌وزیر، کتابم را از هواپیما به بیرون پرتاب کنید!

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، داستان‌نویس معروف انگلیسی در حرکتی که آن را به دلیل «عصبانیت و انزجار» از تصمیم انگلیس برای اقدام نظامی علیه سوریه می‌داند یک نسخه از کتاب «کتاب چیزهای جدید عجیب» را برای دیوید کامرون فرستاد.


وی در نامه‌ای که همراه این کتاب فرستاده بود به نخست‌وزیر می‌گوید: «برای من قابل‌درک است که کتاب مانند بمب توانایی ایجاد رعب و وحشت و مرگ ندارد اما همه باید به هر صورتی که می‌توانیم به شما کمک کنیم و احساس می‌کنم اگر کتاب من را از هواپیما به بیرون پرتاب کنید ممکن است به سر یکی از شهروندان سوریه بخورد.»


«فیبر» نویسنده رمان‌هایی چون «سفیدپوستان» و «زیر پوست» اعلام کرد این حرکت در انتقاد به تصمیم اخیر دولت است و قصد دارد جنبشی علیه جنگ و اقدام نظامی به وجود بیاورد. وی می‌افزاید: «می‌خواهم این نسخه از کتابم را برای کمک به جنگ هدیه کنم.» او در نامه‌ای که برای نخست‌وزیر فرستاده بود نوشت: « لطفاً کتاب را به بیرون پرت کنید و روی آن بنویسید امیدواریم این کتاب بر سر یک کودک بیفتد چون کودکان جمجمه نرم‌تری دارند.»


وی اظهار کرد: «عمل نمادین من تأثیری نخواهد داشت اما بسیار متأسف و عصبانی هستم که نژاد انسان، مخصوصاً دست‌های پنهان سیاستگذار نژاد بشر از تاریخ ده یا صد هزار ساله خود درسی نگرفته و پس از شعله‌ور کردن آتش جنگ در جاهای مختلف دنیا همچنان از کشتن آدم‌های بی‌گناه دست نکشیده‌ است.»


دوم دسامبر بود که از ۳۳۷ نماینده حاضر در مجلس به حمله هوایی در سوریه برای ریشه‌کن کردن دولت داعش رأی مثبت دادند. وزارت دفاع یک روز پس از این اتفاق اعتراف کرد که اولین حمله علیه دولت داعش صورت گرفته است.


«فیبر» درباره اظهارات نماینده جمهوری‌خواه «جانی مرسر» که به بی‌بی‌سی گفت بود «ریختن موشک بر سر افراد بسیار قدیمی شده است. ما از تسلیحات بهتر و جدیدتر استفاده می‌کنیم.» عنوان کرد: «درست مانند کتاب ۱۹۸۴ است. وای که اگر «اورول» زنده بود به حال مردم می‌گریست. کلمات بیانگر احساس من نیستند و البته حرف‌های «مرسر» در طول جنگ با عراق هم بیانگر احساسش نبود!»


این نویسنده پیش از این با جنگ علیه عراق نیز مخالف بود و کتاب «دیگر مرگ نه» را نوشت و در آن یادداشت‌های بسیاری از افراد انگلیسی و آمریکایی مخالف جنگ را در این کتاب جمع‌آوری و منتشر کرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x