نمایش لباس معروف «شارلوت برونته» در موزه

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، «شارلوت برونته»، نویسنده انگلیسی رمان «جین ایر» به شدت به آثار «ویلیام تاکری»، هجونامه‌نویس و نویسنده کتاب معروف «بازار خودفروشی» علاقه‌مند بود و کتاب معروف خود را نیز تقدیم به این نویسنده کرد. «تاکری» پس از این ماجرا شگفت‌زده شد زیرا اثر «برونته» بسیار پرفروش شده بود بنابراین تصمیم گرفت «برونته» را به یک مهمانی دعوت و او را به افراد معروف آن دوران معرفی کند.
لباسی که هم‌اکنون در موزه قرار دارد همان لباسی است که «شارلوت برونته» در این مهمانی به تن کرده بود. «برونته» که علاقه زیادی به خوردن سیب‌زمینی داشت و آداب اجتماعی را به خوبی بلد نبود در این مهمانی شرکت کرد و یافتن این لباس سبب شد همه بدانند که لباس «برونته» در این ملاقات چندان هم نامناسب نبود.
این لباس از سال ۱۹۲۸ و پس از اهدای آن در «موزه پرسوناژ برونته» نگهداری می‌شد اما حالا قرار است پس از سال‌ها از این موزه به کتابخانه و موزه «مورگان» در «نیویورک» منتقل شود.
این لباس زیباست اما قطعاً برای آن مهمانی لباس ساده‌ای محسوب می‌شود. لباس تا روی گردن دارای دکمه است و کاملاً مشخص است که او اهل منطقه فقیری در «یورک‌شایر» است. در آن دوره لباس‌های زنانه دارای مخمل، ابریشم، روبان، و جواهرات فراوان بود به همین دلیل قطعاً لباس «شارلوت برونته» در آن مهمانی فقط از نظر سادگی به چشم می‌آمد.
مهمانی‌ای که قرار بود در آن نویسنده اثر پرفروش «جین ایر» به دیگر مهمانان برجسته معرفی شود بسیار بد بود زیرا «برونته» وقار چندانی نداشت و سر سفره به دلیل علاقه زیادش به سیب‌زمینی فقط به فکر خوردن بود. دختر «تاکری» در باره آن شب در دفتر خاطرات خود نوشته بود: «شب خوبی نبود. همه ساکت بودند. شاید هم منتظر بودند که سخنان هوشمندانه‌ای از زبان «شارلوت» بیان شود اما او حرفی برای گفتن نداشت. یکی از حاضران از او پرسید از حضور خود در لندن لذت می‌برید و او پس از سکوتی طولانی گفت: بله و خیر!»
«النور هاتون»، مورخ و محقق دانشگاه «ساوتهمپتون» معتقد است لباس او بد نیست و «برونته» لباس آبرومندانه‌ای به تن کرده بود. این مورخ مقاله‌ای درباره این موضوع در مجله «Costume» منتشر کرده است گفت: «دو سال قبل از این مهمانی وی در یک اپرای بزرگ در لندن شرکت کرد و لباس مناسبی بر تن نکرده بود. تجربه آن روز به او آموخت در مهمانی بعدی لباس آبرومندانه‌تری به تن کند.»
سال ۱۹۱۶ که این لباس به حراج گذاشته شد بسیاری فکر می‌کردند «برونته» از آن در ماه عسل خود استفاده کرده است اما «هاتون» با این نظریه مخالف است زیرا مد به کار رفته در این لباس برای زمان ازدواج «شارلوت» نیست. «این لباس به نظرم بسیار باارزش است زیرا نشان از عقاید صاحب آن به زندگی و جهان اطراف دارد. اندازه، جنس لباس، و کیفیت آن به ما می‌فهماند خالق «جین ایر» از چه نوع سلیقه‌ای برخوردار بود.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x