۹۵ درصد کتابخانه‌های آمریکا مجهز به فرمت دیجیتال

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
95 درصد کتابخانه‌های آمریکا مجهز به فرمت دیجیتال
95 درصد کتابخانه‌های آمریکا مجهز به فرمت دیجیتال

امروزه اغلب کتابخانه‌های جهان مجهز به فرمت دیجیتالی شده و به انواع و اقسام کتاب‌های الکترونیکی و صوتی مجهز شده‌اند. انجمن کتابخانه‌های امریکا در گزارشی اعلام کرد ۹۵ درصد از کتابخانه‌های این کشور مجهز به کتاب‌های الکترونیکی تحت پلتفرم تعریف‌شده هستند.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از  (ایبنا)طبق آمار مذکور در سال ۲۰۱۳ فقط ۸۹ درصد از کتابخانه‌های این کشور کتاب الکترونیکی داشته‌اند.

انجمن کتابخانه‌های امریکا / آلا / ALA، در گزارش خود از مشارکت آماری مؤسساتی مانند Book Industry Study Group و نیلسن بهره برده است.

هدف از تهیه گزارش درک نوع استفاده کاربران از منابع دیجیتالی و سایر خدمات عرضه‌شده از سوی کتابخانه‌ها و بررسی تأثیر رفتار مصرف فرمت‌های دیجیتال برای پذیرش مدل‌های جدید کسب و کار در پروژه‌های مشابه عنوان‌شده است.

بیش از ۱۰ کتابخانه در امریکا و کانادا در سال ۲۰۱۴ بیش از یک‌میلیون فرمت دیجیتال به کاربران خود امانت دادند و این در حالی است که دو کتابخانه دیگر بیش از دو میلیون کتاب الکترونیکی قرض دادند. این ارقام در سال ۲۰۱۵ باید دو برابر شود چراکه کمپانی‌های ارائه‌کننده خدمات دیجیتال به کتابخانه‌ها مانند ۳M Cloud Library و Baker and Taylor شروع به جذب مشتری‌های بیشتر و توسعه پلتفرم‌های خود هستند. سیستم توزیع کتاب‌های صوتی و شنیداری مانند Hoopla نیز به سرعت روبه‌جلو می‌رود.

جزییات این گزارش در اجلاس سالانه انجمن کتابخانه‌های امریکا / آلا ، پایان ماه ژوئن در سان‌فرانسیسکو موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x