۸۰ درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن در دستان کدام شرکت است؟

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
80 درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن در دستان کدام شرکت است؟
80 درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن در دستان کدام شرکت است؟

کمپانی آمریکایی «دیجیتال مانگا» مستقر در گاردنای کالیفرنیا بیش از ۸۰ درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتال در ژاپن را در دستان خود دارد.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایبنا بر اساس تحقیقات جدید کمپانی «دیجیتال مانگا»/ Digital Manga که کار اصلی آن انتشار کتاب‌های کمیک استریپ است، با ۲۰ درصد رشد در فروش خود از توانست در سال مالی آوریل ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ بیش از ۶۵ میلیارد ین / بیش از ۵۵۸ میلیون دلار بفروشد که این رقم ۸۰ درصد از کل فروش‌های کتاب دیجیتالی در ژاپن را در برمی‌گیرد.

در همین مدت کل ارزش بازار کتاب‌های دیجیتال در ژاپن ۸۵ میلیارد ین / ۷۳۰ میلیون دلار بوده است.

بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده فروش سال مالی ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۵ میلیارد ین بوده است و تا سال ۲۰۱۷ رقم کل فروش ۱۹۱ میلیارد ین خواهد شد و رمان‌های ادبی در فرمت دیجیتال نیز رشد خواهند داشت.

گفتنی است مانگا/漫画 کارکترهای کارتونی هستند که زیرشاخه کمیک استریپ توسط نشریات کارتونی است در ژاپن تولیدشده و مشتریان فراوانی دارند. کمیک استریپ ابتدا در امریکا رشد کرده و در جنگ جهانی وارد ژاپن شده و در این کشور بیشتر از امریکا مشتری پیدا کرد. اما اینک «دیجیتال مانگا» که صاحب آن هیکارو ساساهارا است، این کمپانی را در سال ۱۹۹۶ در کالیفرنیا تأسیس کرده و اینک بزرگ‌ترین تولیدات مانگا را بر عهده دارد.

امید کمپانی‌ها به بازار پررونق ژاپن با تولید محتوای دیجیتال همچنان ادامه دارد. هرچند اخیراً فروش کتاب‌های کلاسیک در فرمت دیجیتال نیز در این کشور رونق گرفته، ولی با توسعه نسخه دیجیتالی مانگا، کتاب‌های دیجیتالی در ژاپن همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و نسل جدید کاربران ژاپنی ترجیح می‌دهند به جای گرفتن نسخه چاپی در دست، با کتاب‌خوان دیجیتالی خود روی نمایشگرهای باکیفیت مانگای موردعلاقه خود را ببینند و بخوانند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x