۳ هزار دلار برای نامه درخواست کمک «قهرمان فقرای فرانسه»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




3 هزار دلار برای نامه درخواست کمک «قهرمان فقرای فرانسه»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «گاردین»، یادداشتی از «ویکتور هوگو»، نویسنده نامدار فرانسوی و خالق آثاری چون «بینوایان» و «گوژپشت نتردام» که در آن خطاب به مردم نوشته شده «مهربانانه ۱۰۰ فرانک برای کمک به فقرا کمک کنید» در آمریکا به مبلغ ۳ هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

 

«هوگو» که قهرمان فقرا نیز نامیده می‌شود در رمان‌های خود از بیچارگانی چون «فانتین» (گوژپشت نتردام) و یتیمی چون «کوزت» (بینوایان) در کشور فرانسه بسیار سخن گفته و سیستم قضایی زمان خود را به چالش کشیده است.

 

درخواست ۱۰۰ فرانک کمک از سوی «هوگو» که در «بینوایان» از زبان «ژان والژان» می‌گوید که برای سیر کردن شکم ۷ فرزند خواهر خود تکه‌ای نان می‌دزد و ۱۹ سال زندانی می‌شود، در دوران زندگانی وی مبلغی سخاوتمندانه به‌شمار می‌آمد.

 

این نویسنده شهیر فرانسوی در وصیت‌نامه خود آورده است که، «من ۵۰ هزار فرانک برای کمک به فقرا اختصاص می‌دهم. مایلم جسد من را با همان نعش‌کش آن‌ها حمل کنند. هر نوع مراسم برای مردن من در تمامی کلیساها را منع می‌کنم و فقط درخواست آمرزش برای روحم را دارم. من به خداوند ایمان دارم.»

 


«ناتان راب»، مجموعه‌داری که این یادداشت بدون تاریخ را از کتابخانه دانشگاه پنسیلوانیا یافته، گفته است که احتمالا «هوگو» نوشتارهایی از این دست بسیار داشته اما تا کنون تنها این یکی یافت شده است.

 

وی می‌گوید، سخاوتمندی «هوگو» نسبت به فقرا جزئی از اخلاقیات او بوده است که از ته قلب به آن اعتقاد داشت و می‌افزاید: «پیام این یادداشت روشن است. این وظیفه ما است که به فقرا کمک کنیم. پیامی که روشنگر آخرین وصیت‌نامه او نیز هست.»

 

این نویسنده فرانسوی در سال ۱۸۸۵ میلادی درگذشت و تشییع جنازه او با تمام و کمال برگزار شد؛ هر چند بنابر وصیتش، جسد او را با کالسکه تشییع فقرا حمل کردند.

 

نشریه «فیگارو» در بزرگداشت این نویسنده نامدار فرانسوی یک صفحه نخست خود را به وی اختصاص داد و نوشت: «نه تنها در این قرن بلکه در قرن‌های گذشته فرانسه شاعر و نویسنده‌ای در این قامت و عظمت نداشته است.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x