یک دانشمند ژاپنی و دو دانشمند آمریکایی برگزیده جایزه مکمل نوبل شدند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، یک دانشمند ژاپنی و دو دانشمند آمریکایی برای اکتشافات بنیادی در تنظیم سیستم ایمنی موفق به دریافت جایزه علمی کرافورد شدند.

ای‌بی‌سی نیوز افزود، کمیته جایزه کرافورد اعلام کرد که شیمون ساکاگوچی از دانشگاه اوساکا، فرد رامسدل از موسسه ایمنی‌درمانی سرطان در سان‌فرانسیسکو و الکساندر رودنسکی از مرکز سرطان مموریال اسلون-کترینگ در نیویورک بطور مشترک جایزه‌ ای به ارزش شش میلیون کرون سوئد (۶۰۰ هزار دلار) دریافت کردند.

این دانشمندان به پاش اکتشافات‌شان در زمینه سلول‌های تنظیم‌کننده T که با واکنش‌های مضر سیستم دفاعی بدن در بیماری‌های آرتروز و سایر بیماری‌های خودایمنی مقابله می‌کنند، این جایزه را دریافت کردند.

جایزه کرافورد یک جایزه علمی سالانه است که از سال ۱۹۸۰ اعطا می‌شود. هولگر کرافورد پایه‌گذار این جایزه که نخستین کلیه مصنوعی را طراحی کرده بود، آن را به‌عنوان مکملی برای جایزه نوبل عنوان می‌کرد، زیرا به رشته‌های تحت پوشش جایزه کرافورد یعنی ستاره‌شناسی، ریاضیات، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی، جایزه نوبل تعلق نمی‌گیرد.

 این جایزه هر سال به یک رشته اختصاص می‌یابد که امسال به پلی آرتریت تعلق گرفت. آکادمی علمی سلطنتی سوئد هر سال این جایزه را  برای پوشش‌دهی سایر دستاوردهایی که همیشه در زیر سایه جایزه شناخته‌شده‌تر نوبل دیده نمی‌شوند، اهدا می‌کند.

مجری انتخاب کاندیداها و اعطای جایزه کرافورد، همچون اکثر جوایز نوبل، آکادمی سلطنتی علوم سوئد است.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پزشکی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x