گربه خانوادگی پژوهشگر دانشگاه میشیگان، همکار وی در مقاله علمی شد!!!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از همشهری آنلاین، فردی در سال ۱۹۷۵ دشواری‌های فرایند نوشتن مقاله‌های علمی و منتشر ساختن آن در نشریه‌های معتبر را با کمک نام گربه‌اش به راحتی پشت سر گذاشته‌است.

براساس گزارش ساینس الرت، در سال ۱۹۷۵ نام گربه‌ای مشهور به اف.دی.سی ویلارد در کنار نام دیگر نویسندگان مقاله‌ فیزیکی ارزیابی با عنوان اثر تبادل دو، سه و چهار اتم در bcc 3He، چاپ شده‌است. این مقاله که در نشریه Physical Review Letters منتشر شده‌است، نتایج آزمایشی را توضیح می‌دهد که به بررسی رفتار ایزوتوپ هلیوم ۳ در درجه‌های حرارتی مختلف پرداخته‌است.

 

این آزمایش که توسط دانشمندی به نام جک هترینگتون در دانشگاه میشیگان انجام گرفته‌بود،‌ دستاورد‌هایی کلیدی به همراه داشت که امروزه نیز مورد استفاده دانشمندان قرار می‌گیرند، اما مشکل از زمانی آغاز شد که هترینگتون تلاش کرد مقاله خود را برای انتشار در مجله‌ای علمی ارسال کند.

به گفته هترینگتون، زمانی که وی قصد ارسال مقاله را داشته به عنوان یک مقاله علمی ارزشمند به آن افتخار می‌کرده‌است،‌و علاوه بر این، پیش ار ارسال مقاله، همکارش نیز آن را خوانده و از نظر علمی تایید کرده‌‌است، اما به هترینگتون هشدار داده که نشریه مقاله را بلافاصله پس خواهد فرستاد. دلیل این بود که هترینگتون در زمان نگارش مقاله‌اش به اشتباه به جای ضمیر من، از ضمیر ما استفاده کرده‌بود و نشریه Physical Review Letters نیز قوانین سرسختانه‌ای در محدود‌سازی استفاده از ضمیر ما داشت، البته در صورتی که مقاله توسط یک نویسنده نگاشته شده‌بود.

تصحیح یک مقاله علمی حتی امروزه نیز کار دشواری به شمار می‌رود، حال اینکه مقاله هترینگتون ابتدا دست‌نویس و سپس با کمک ماشین تایپ ثبت شده‌بود. از این رو هترینگتون پس از چند ساعت تفکر به منشی خود گفت که تنها صفحه عنوان‌ها را تغییر دهد و نام گربه خانوادگی‌شان که یک گربه از نژاد سیامی به نام چستر بود را به آن بیافزاید.

چستر که فرزند گربه‌ای به نام ویلارد بود، با نام مستعار اف.دی.سی ویلارد،‌مخفف گربه خانگی چستر ویلارد (Felis Domesticus Chester Willard) در این مقاله علمی معرفی شده‌است. پس از آن بود که مقاله پذیرفته شد و اف.دی.سی ویلارد از دانشگاه میشیگان رسما به یک گربه مولف تبدیل شد.

دلیل اینکه هترینگتون نام یکی از همکارانش را به جای نام گربه در این مقاله منتشر نکرد این بود که وی علاقه چندانی نداشت که حاصل مطالعات علمی خود را با فردی که در این تحقیقات مشارکتی نداشته،‌ تقسیم کند. هترینگتون می‌گوید نسبت به این موضوع که شهرت و درآمد دانشمندان براساس خروجی علمی آنها تعیین می‌شود آگاهی داشته‌است و قصد نداشته با تقسیم کردن موفقیتش آن را با دیگری شریک شود.

پس از انتشار، ۱۰ نفر از دوستان هترینگتون نسخه امضا شده این مقاله را دریافت کردند و چستر نیز این شانس را داشت که اثر پنجه خود را در کنار نامش به یادگار ثبت کند. با این همه هویت این گربه تا زمانی که در یک نشست علمی یک متقاضی درخواست کرده‌بود با وی صحبت کند برای افراد خارج از دانشگاه افشا نشد.

اف.دی.سی ویلارد یک بار دیگر مقاله‌ای در یک نشریه فرانسوی به نام La Recherche منتشر کرد، این‌بار به عنوان تنها نویسنده مقاله و پس از آن بود که به دست فراموشی سپرده شد. اما در اول آوریل سال ۲۰۱۴ انجمن فیزیک آمریکا اعلام کرد تمامی مقالاتی که نام یک گربه در آنها به عنوان نویسنده ذکر شده‌است،‌در معرض استفاده عموم قرار خواهند گرفت.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x