کسانی که کتاب الکترونیکی از کتابخانه امانت می‌گیرند، دیگر کتاب نمی‌خرند!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

کسانی که کتاب الکترونیکی از کتابخانه امانت می‌گیرند، دیگر کتاب نمی‌خرند!-گلوبایت کتاب-www.globyte.ir

گاهی اوقات با نگاه به تعداد کتابخانه‌هایی که در منطقه امریکای شمالی، کتاب دیجیتال به کاربران خود امانت می‌دهند، تمام حساب‌وکتاب‌هایمان به هم می‌ریزد!

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از (ایبنا) مطابق آمار بیش از ۹۰ درصد کتابخانه‌ها در منطقه امریکای شمالی بخش فرمت دیجیتال داشته و به کاربران اجازه می‌دهند تا به صورت از راه دور به این کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند و این درحالی است که فقط تعداد محدودی از کتابخانه‌های بزرگ در بریتانیا چنین سرویسی را به کاربران محدود خود ارائه می‌دهند.
در ماه می ۲۰۱۳ دولت انگلیس برای زنده ماندن کتابخانه‌ها دستور تأمین نسخه دیجیتالی و امانت دادن آن به مشتریان را صادر کرد و ناشران موظف به تأمین نسخه دیجیتالی هنگام ارائه به کتابخانه‌ها شدند و قرار شد تا هر کتاب دیجیتال در هر بار امانت به یک کاربر داده شود و بعد از اتمام امانت نسخه مذکور از دسترس کاربر خارج شود.
پروژه مذکور به صورت پایلوت در ۴ کتابخانه بزرگ انگلیس از ماه مارس ۲۰۱۴ کلید خورد و بحث امانت دهی به مدت ۲۱ روز و از میان کتاب‌های پرفروش روز شروع شد.
مدل مذکور به صورت آزمایشی شروع شد تا به صورت هم‌زمان بازتاب آن روی ناشران، نویسندگان و کاربران موردمطالعه قرار گیرد تا بعداً به صورت مدل پایدار و مناسب برای سایر کتابخانه‌ها تعریف شود.
شش ماهی است که نمونه‌های آزمایشی شروع‌شده و نتایج جالبی نیز گرفته‌شده است: میزان تقاضا برای امانت گیری نسخه‌های دیجیتال به‌شدت افزایش‌یافته است و با دوره‌های زمانی بالا برای قرض گرفتن همراه شده است. نکته بعدی اینکه افزایش امانت گیری نسخه‌های دیجیتال باعث کاهش امانت گیری نسخه‌های چاپی سنتی نشده است.
نکته قابل‌توجه در این تحقیق اینکه افزایش امانت گیری نسخه‌های دیجیتال منجر به خرید بیشتر فرمت دیجیتال توسط مردم نشده است!
انجمن ناشران انگلیس اعلام کرده که قرار دادن دکمه خرید باعث نشده کسی روی آن کلیک کرده و کتابی را که قرض کرده را بخواند!
استراتژی «کلیک برای خرید» را کمپانی های بزرگی مانند «سیمون‌ اند شاستر» راه‌اندازی کرده‌اند تا ضمن امانت دادن کتاب‌های دیجیتال به کتابخانه‌ها این فرصت را بدهند تا درامد زایی کرده و ضمن امانت دهی، فروش کتاب را نیز بدین صورت دنبال کنند.
گفتنی است کاربر برای خرید و بعد از کلیک روی کلمه موردنظر به سایتهایی مانند Overdrive هدایت‌شده و کتابشان را می‌خرند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x