کتاب‌ جدید راهنمای انسان برای سفر به فضا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از universetoday- یک مستند شش قسمتی توسط کانال National Geographic تولید و کتابی در این باره توسط یک پزشک و خبرنگار برنده جایزه، «لئونارد دیوید» تحت عنوان «مریخ: آینده ما در سیاره قرمز» منتشر شده است.

کتاب «دیوید» شامل اطلاعات مفید بسیاری درباره موانع تکنولوژیکی و جامعه‌شناختی سفر به مریخ به خواننده می‌دهد. موانعی که باید برطرف شوند تا زندگی انسان بر روی کره مریخ ممکن شود. کتاب اطلاعات جامعی درباره فعالیت‌های کنونی انجام شده برای فراهم کردن امکان زندگی در این سیاره قرمز به خواننده می‌دهد. کتاب با فونت درشت نوشته شده و پر از تصاویر بزرگ از این سیاره و فضاپیماهای کنونی است.

اگرچه بخشی از این کتاب زاده تخیل نویسنده است اما این تخیلات از مصاحبه‌های مختلف «لئونارد دیوید» با متخصصین  و مردان و زنانی جمع‌آوری شده است که هر روز برای فراهم کردن امکان سفر و زندگی در مریخ تلاش می‌کنند.

خود نویسنده درباره کتاب می‌گوید: «تجربه بسیار جالبی بود. من و گروهم تلاش بسیاری کردیم تا موضوعات مشابهی را در کتاب و مستند بیاوریم. به عنوان نمونه در تصاویر کتاب و قسمت ابتدایی برنامه تلویزیونی این نکته خاطر نشان شده است که تلاش انسان در سراسر دنیا این است که زندگی در مریخ ممکن شود. در پی آن بودم به مردم بگویم نه تنها ناسا بلکه کشورهای مختلف در تلاش هستند تا زندگی در مریخ را برای انسان امکان‌پذیر سازند و با فضاپیما به مریخ سفر می‌کنند. در نتیجه تصاویر کتاب از منابع مختلفی فراهم شده است.»

نویسنده در این کتاب دیدگاه شخصی خود را بیان نمی‌کند و فقط اطلاعات مختلفی را از منابع متعدد جمع‌آوری می‌کند تا مردم اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند. وی در پی این است تا حقایق موجود از سفر انسان‌ها به مریخ را به خوانندگان خود ارائه کند. خود وی در این باره می‌گوید: «دلم می‌خواهد انسان‌ها بدانند سفر به مریخ فقط سوار شدن در فضاپیما نیست و مشکلات بسیاری بر سر راه فضانوردان وجود دارد. انسان در پی آن است مریخ را شبیه زمین سازد و مشکلات فرهنگی و جامعه‌شناختی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. دوست داشتم درباره موضوعاتی کتاب بنویسم که تاکنون مشابه آن را در کتاب دیگری ندیده‌ام.»

علاوه بر این نویسنده مایل است به انسان‌ها هشدار دهد که سفر به مریخ خطرهای خاص خود را دارد. «بسیاری در این راه از بین می‌روند. باید منتظر ماند و دید چه کسانی در این راه پیش‌قدم می‌شوند.»

ناسا تلاش بسیاری می‌کند تا مریخ را مقصد نهایی انسان معرفی کند اما وقت آن رسیده است تا همگان بدانند با انجام این کار چه مشکلاتی بر سر راهشان قرار خواهد گرفت. «دنیای امروز بخشی از تاریخ خواهد بود. تاکنون بشر امکانات فرهنگی و تکنولوژیکی برای خروج از سیاره زمین نداشت. تاکنون هیچ‌گاه در جایگاه کنونی قرار نداشتیم. من معتقدم می‌توانیم از امکانات موجود بهره ببریم تا نه تنها به مریخ بلکه به سیاره‌های دیگر نیز سفر کنیم.»

«لئوناردو دیوید» در وبسایت Space.com  فعالیت می‌کند و هر روز مقاله‌ای درباره موضوعات مربوط به فضا می‌نویسد. وی در کتاب دیگری تحت عنوان «مأموریت به مریخ» نیز با «باز آلدرین» همکاری کرده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x