نویسنده کتاب «جهاد ایالات متحده»: تروریست‌های آمریکایی شهروندان همین کشور هستند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «نیویورک تایمز»، «برگن» در کتاب تازه منتشر شده خود از ۳۳۰ متهم بازداشت شده پس از جریان حملات تروریستی به برج‌های تجارت جهانی آمریکا در سال ۲۰۰۱ یاد کرده و نوشته است که از هر پنج نفر آن‌ها چهارتن شهروند رسمی آمریکا یا دارای مجوز اقامت قانونی در این کشور بوده‌اند.

وی در کتاب «جهاد ایالات متحده» آورده است بیشتر تروریست‌های افراطی در آمریکا جوانان پر شروشور و لاابالی نبوده‌اند و اکثرا گرایش آن‌ها به عملیات تروریستی در تجربیات تلخ زندگیشان ریشه نداشته است. برپایه تحقیقات این نویسنده، سن متوسط تروریست‌های آمریکایی حدود ۲۹ سال بوده و بیش از یک سوم آنان ازدواج کرده و صاحب چند فرزند هستند.

«برگن» هم‌چنین در کتاب خود افشا کرده است که از هر ۶ نفر طرف‌دار «داعش» در آمریکا بیش از یک نفر زن هستند.

وی می‌افزاید که جهادگران آمریکایی بیشتر از طبقه متوسط و دارای تحصیلات بالا هستند و از نظر جامعه‌شناختی شهروندان باثبات و معمولی بوده‌اند. این نویسنده از تروریست‌های آمریکایی به عنوان «آمریکایی‌های عادی» نام برده است.

برخی کارشناسات ادبی کتاب جدید «برگن» را کالبدشناسی تروریست‌های «وطنی» دانسته‌اند. برخی  اشخاص نام‌برده در کتاب «جهاد ایالات متحده» چهره‌های آشنایی برای عموم آمریکایی‌ها محسوب می‌شوند. افرادی مانند «تامرلان تسارنای»، بمب‌گذار مسابقات دو ماراتن در «بوستون». و برخی کم‌تر شناخته شده هستند؛ مثل «زکری جیسر» اهل «ویرجینیا که در سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت از گروهک تروریستی «الشباب» در سومالی و اعمال خشونت‌آمیز مجرم شناخته شد.

«برگن» تا کنون چهار کتاب منتشر کرده است. یکی از آن‌ها «طولانی‌ترین نبرد» نام دارد که نوشتاری مختصر است که در آن از منظری گسترده‌تر به وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ظهور القائده و جنگ آمریکا در افغانستان و عراق نگریسته شده است. او در کتاب‌های خود منابعی را از اعضای سازمان‌های اطلاعاتی نام می‌برد.

این نویسنده آمریکایی از دادن اطلاعات برمبنای حدس و گمان اجتناب کرده است اما این نکته را یادآور می‌شود که بیشتر این تروریست‌ها «میل وافری به ابراز وجود و احساس تعلق» داشته‌اند. وی به گزارش تحلیلی دو پلیس «نیویورک» در سال ۲۰۰۷ اشاره می‌کند که گفته بودند برخی مشکلات شخصی چون از دست دادن شغل، مرگ یکی از بستگان یا تجربیات نژادپرستانه می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای جذب اعتقادات افراطی شدن.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x