نوبل ادبیات به دنبال توجیه!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب، در اخبار منتشر شده اعلام شد که «باب دیلن»، خواننده و ترانه‌سرای خجالتی در میان تمامی اعتراض‌ها و هیاهوها به عنوان نخستین آهنگ‌ساز و ترانه‌سرا در طول تاریخ جایزه ادبی نوبل برگزیده شد؛ در حالی که گمانه‌زنی‌ها بر مبنای سنت پیشینه این جایزه شاید گواهی از نام‌های دیگر می‌داد. از زمان اعلام این انتخاب این خواننده آمریکایی سکوت اختیار کرد و حتی عبارت برنده نوبل ادبی را پس از چند روز از روی سایت شخصی خود حذف کرد.

با همه این گزارش‌ها در آستانه برگزاری مراسم اهدای جایزه و پس از آن‌که یکی از مسئولان نوبل، سکوت «دیلن» را بسیار «بی‌ادبانه و گستاخانه» عنوان کرده بود، در خبر جدیدی، گفته شد که بابا دیلن سکوت خود را شکسته است و با پذیرفتن این جایزه، در مراسم اهدای جایزه نیز حضور خواهد یافت! ظاهرا منبع این خبر، مدیر موقت آکادمی نوبل بود! اما او فقط گفته بود که در تماس با دیلن او از تعلق گرفتن این جایزه به خودش سپاسگزاری کرده است! همین! در خبرها همچننی گفته شد بود که دیلن، علت سکوت خود را  «بند آمدن زبانش» عنوان کرده است؛ این برنده نوبل هم‌چنین درباره حضور خود برای دریافت جایزه در مراسم رسمی در سخنی به نقل از او در «دیلی تلگراف» گفته است «در صورت امکان در مراسم ماه دسامبر این جایزه حاضر خواهد شد.»

آن‌چه که برمی‌آید، هیچ یک از این سخنان نقل مستقیمی از اظهارات «باب دیلن» نیست؛
آیا به راستی او سکوت خود را شکسته است و یا «سارا دانیوس»، رییس موقت آکادمی نوبل، نقل کننده مکالمه تلفنی با وی، برای مواجهه با اعتراضات از این تصمیم غریب، تنها یک مکالمه خصوصی و تشکر «دیلن» را رسمی قلمداد و منتشر‌ کرده‌است تا به اعتراضات پاسخی داده باشد؟

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x