نمایشگاه بین‌المللی «بارسلونا»/ بهانه ورود جنبش آوانگارد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)-نمایشگاه کتاب بین‌المللی  «بارسلونا» در سال ۱۹۲۹ برای دومین بار برگزار شد. اولین نمایشگاه کتاب جهانی این شهر پیش از این در سال ۱۸۸۸ برپا شده بود. این نمایشگاه به صورت رسمی در سال ۱۹۲۹ و از تاریخ ۲۰ می آغاز و تا ۱۵ ژانویه سال ۱۹۳۹ ادامه یافت و در ایالت «کاتالان» در «اسپانیا» برپا شد.

از سال ۱۹۲۹ تاکنون این نمایشگاه سالیانه و زیر نظر شهرداری «بارسلونا» برگزار می‌شود. بیست کشور دنیا از جمله «آلمان»، «بریتانیا»، «بلژیک»، «دانمارک»، «فرانسه»، «مجارستان»، «ایتالیا»، «نروژ»، «رومانی»، و «سوئیس» در دوره اول این نمایشگاه شرکت کردند. علاوه بر این سازمان‌های خصوصی مختلف از دو کشور «ایالات متحده» و «ژاپن» نیز در این نمایشگاه حاضر شدند. کشورهای آمریکای لاتین نیز در بخش کتاب‌های آمریکایی غرفه‌های ویژه را به خود اختصاص دادند.
نمایشگاه اول این شهر در سال ۱۸۸۸ منجر به پیشرفت‌های اقتصادی و رشد تکنولوژی و حتی بازسازی پارک اصلی این شهر شد و پیشنهاد شد نمایشگاه دیگری برای ارائه آثار الکترونیکی و تولیدات تکنولوژی و آگاهی دنیا درباره صنعت مدرن «کاتالان»‌ها برگزار شود. البته این موضوع مستلزم بازسازی ساختمان‌های عمومی شهر و مناطق نزدیک به آن بود.
برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مستلزم مدرن کردن شهر و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهر بود و فرصت آزمون و خطا برای روش‌های مختلف کشاورزی توسعه‌یافته در قرن بیستم برای خوشفکران شهر فراهم آمد. می‌توان گفت جنبش «آوانگارد» اولین بار با چنین تفکری وارد این ایالت شد و برگزاری نمایشگاه موجب شد مسئولان شهر به فکر ایجاد ساختمان‌های زیبای کنونی بیفتند.
ایده تشکیل نمایشگاه در آغاز در سال ۱۹۰۵ شکل گرفت و قرار بود اولین دوره رسمی آن در سال ۱۹۱۷ برگزار شود اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول برگزاری آن به تأخیر افتاد. یکی از مشکلات دیگر وجود نداشتن زمین مناسب برای برپایی نمایشگاه بود. حداقل ۱۱۰ هکتار زمین برای ایجاد نمایشگاه نیاز بود اما تا سال ۱۹۱۴ شهرداری شهر «بارسلونا» فقط ۲۶ هکتار زمین داشت.
هر ساله بازدیدکنندگان از سراسر دنیا در این نمایشگاه جمع می‌شوند و کتاب، آثار رسانه‌ای و الکترونیکی مختلفی خریداری می‌کنند. نمایشگاه کتاب این فرصت را برای کودکان و نوجوانان نیز فراهم می‌کند تا با کتاب‌های روز دنیا آشنا شوند و گونه ادبی مورد علاقه خود را بیایند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x