نامه هوادار ۹ ساله «آلن مور» روجلد جدیدترین اثر نویسنده

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، «مور» که به دلیل آثار مصور با محتوای جدی خود به عنوان نویسنده‌ای بداخلاق شناخته می‌شد، با انتشار و انتخاب این نامه وجهه ملایم‌تری از خود را به نمایش گذاشته است.

در این نامه که از میان نامه‌های تبادل شده میان «مور» و پسربچه دانش‌آموز دوره ابتدایی از سال ۲۰۱۳ (که آن زمان ۹ سال سن داشت) انتخاب شده است، این هوادار کودک، نویسنده داستان‌هایی چون «وی مثل وندتا» و «نگهبان‌ها» (Watchmen) را «بزرگ‌ترین نویسنده تاریخ بشریت» خطاب کرده است.

«جاشوا»ی ۹ ساله این نامه را در کلاس درس خود در مدرسه «نورت‌هامپتون‌شایر»، زادگاه «مور» هنگامی که آموزگارش از بچه‌ها خواست تا برای نویسنده محبوب خود مطلبی بنویسند روی کاغذ آورده بود.

در نامه «جاشوا» آمده است که: «من این را می‌نویسم زیرا می‌خواهم درباره کتاب‌های مصور شما هم‌چون «نگهبان‌ها»، «وی مثل وندتا» و «لیگ مردان شگفت‌انگیز» بیشتر بدانم. همچنین می‌خواهم برای خلق چنین رمان‌های تصویری حیرت‌آوری از شما تشکر کنم و بپرسم چگونه توانستید چنین چیزهای خارق‌العاده‌ای را خلق کنید؟»

نخستین کتابی که «جاشوا» خوانده است رمان «وی مثل وندتا»، داستان آنارشیست نقاب‌دار در حکومتی خودکامه در آینده بریتانیا، بوده است. وی در نامه خود آورده است که وقتی فرد آنارشیست ساختمان پارلمان انگلیس را منفجر می‌کند برایش بسیار جالب بوده است. این پسربچه ۹ ساله در پایان پاسخ «مور» را خواستار شده بود.

«مور» دراین‌باره گفته است که پاسخ اولیه وی به دلیل مشغله زیاد بسیار کوتاه بود. این نویسنده با یادآوری آن سال می‌گوید که در پاسخ نوشته است: «واقعا خوشحال هستم که از آثار من لذت برده‌ای زیرا این روزها مخاطبین آثار من هم سن و سال خودم هستند.» «مور» اکنون ۶۲ سال سن دارد.

«مور» وعده داده است که در جدیدترین اثر خود «بیت‌المقدس» (Jerusalem) که در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد از نامه «جاشوا» به عنوان طرح روی جلد استفاده کند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x