ناشران از آمازون درخواست لغو تحریم میکنند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

ناشران از آمازون درخواست لغو تحریم میکنند-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب-globyte book

 

اتحاد نویسندگان امضاء کننده علیه آمازون ازجمله استیون کینگ ، ملکم گلدول و جیمز پترسون در هدف جدید خود با نشانه رفتن اعضای هیات‌مدیره آمازون، از بزرگ‌ترین کتاب‌فروش آنلاین جهان خواستند تا دست از خصومت با انتشارات «اشت»/Hachette بردارد.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایبنا  در نامه جدیدی که طرفداران اشت مجدداً نوشته‌اند و این بار 10 مدیر ارشد کمپانی آمازون را نشانه رفته‌اند آمده است که: آمازون باید دست از اعمال تحریم علیه کتاب‌های «اشت» دست برداشته وتاخیر در ارسال را متوقف کنند.آن‌ها در نامه خود مدیران ارشد را خطاب قرار داده و از آن‌ها پرسیده‌اند که آیا شما با تحریم نویسندگان موافقید؟

گفتنی است بیش از 60 درصد بازار فروش کتاب‌های دیجیتالی در دست آمازون بوده و از سوی دیگر 90 درصد کتاب‌های دیجیتالی انتشارات «اشت» توسط آمازون فروخته می‌شود که با تحریم‌هایی که در چندماهه اخیر آمازون علیه اشت وضع کرده اوضاع فروش برای اشت وحشتناک شده است و نویسندگان از بابت عدم فروش کتاب‌هایشان آمازون را مقصر اصلی خطاب کرده و از مدیریت ارشد خواسته‌اند تا دست از لج و لجبازی بردارند.

آمازون گفته اشت باید کتاب‌های دیجیتالی خود در آمازون را 9.99 دلار بفروشد اما اشت گفته خودش باید قیمت را تعیین کند.

البته مواضع نویسندگان همیشه یکسان نبوده و نویسندگان خود نشر (Indie Authors) وارد جنگ سه ماهه آمازون و انتشارات اشت/Hachette شده و به طرفداری از آمازون برخاستند.
از سوی دیگر با اعمال فشار جدید آمازون علیه نویسندگان آلمانی، داستان وارد فاز جدیدی از جدال اروپاییان غلیه بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان که امریکایی است شد و روزنامۀ “فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ” در گزارش تحلیلی خود نوشت: “ناشران نه تنها از آمازون، بلکه از نویسندگان خود نیز می‌ترسند.

در حقیقت آمازون، برای ایجاد تحولی در سهام و درآمد حاصل از فروش کتاب های دیجیتالی، به این می اندیشد که با تمامی بخش “ایبوک/ebook” همراه شود و از این طریق از فروش آثار دیگر نویسندگان نیز سود به دست آورد. از نظر اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان، وضعیت روشن است: “آمازون در تلاش است بر بازار کتب دیجیتالی تسلط یابد.”

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x