موفقیت کتب چاپی نسبت به نمونه‌های دیجیتال

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از پابلیشرز ویکلی- تحقیقی جدید نشان می‌دهد با وجود منابع سرگرمی فراوان موجود در آمریکا کتابخوان‌های این کشور راه خود را آهسته و پیوسته طی می‌کنند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که کتابخوان‌ها حاضر در این بررسی کتاب‌های چاپی را به کتب دیجیتال ترجیح می‌دهند.

گزارش جدید Book Readership در سال ۲۰۱۶ که هفته پیش توسط مرکز تحقیقات Pew منتشر شد نشان می‌دهد ۷۳ درصد آمریکایی‌ها حداقل یک کتاب در سال گذشته خوانده‌اند که مشابه آمار سال ۲۰۱۲ است. (اگرچه کمتر از ۷۹ درصد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۱ و هنگام آغاز به کار مؤسسه Pew و تحقیقات آن درباره عادات کتابخوانی مردم این کشور در این تحقیق شرکت کرده بودند.)
نتایج مهم این تحقیق بدین شرح است: کتب الکترونیکی دچار افت و خیز خاصی نشده‌اند. پس از اعلام ۱۱ درصد تغییر در تعداد کتابخوانان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در تعداد کتابخوانان نسخه‌های الکترونیکی تغییری ایجاد نشده است. در کل ۲۸ درصد آمریکایی‌ها در سال گذشته از کتب دیجیتال استفاده کرده‌اند.
از طرف دیگر دو سوم مردم (در حدود ۶۵ درصد) از کتب چاپی استفاده کرده‌اند که مشابه گزارش کتابخوانان نسخه‌های چاپی در سال ۲۰۱۲ است. فقط ۶ درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی اعلام کردند که فقط آثار دیجیتال خوانده‌اند. در حالی که ۳۸ درصد دیگر اعلام کردند فقط از نسخه‌های چاپی یک کتاب استفاده می‌کنند.
با وجود مشاهده نکردن هیچ گونه تغییری در درصد خوانندگان کتب دیجیتال این بررسی نشان می‌دهد شکل دسترسی مردم به آثار الکترونیکی دچار تغییر شده است. از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۶ تعداد آمریکایی‌هایی که اعلام کردند آثار دیجیتال را با استفاده از تبلت می‌خوانند ۴ درصد افزایش یافته است (از ۴ درصد به ۱۵ درصد) در حالی که افرادی که کتب الترونیکی را بر روی تلفن‌های هوشمند خود می‌خوانند به کمی بیشتر از دوبرابر رسیده است. (از ۵ درصد به ۱۳ درصد)
فقط ۸ درصد از آمریکایی‌ها از برنامه نرم‌افزاری خاصی برای خواندن کتاب استفاده می‌کنند که تعداد کاربران آن از سال ۲۰۱۲ تا کنون در یک سطح باقی مانده است. اگرچه برنامه‌های نرم‌افزاری متفاوتی به بازار کتاب وارد شده است در صورتی که پیش از این تعداد آنان محدود بوده است. به همین دلیل باید منتظر ماند و دید که نتایج این تحقیق در این زمینه در سال‌های آینده چه خواهد بود.
این تحقیق همچنین تغییری را در تعداد کاربرانی که از کتاب‌های شنیداری استفاده می‌کنند نشان می‌دهد. در حالی که بازار آثار شنیداری دیجیتال برای ناشران این عرصه درآمدزا بوده است. این گزارش نشان داد که سهم بزرگ‌سالان آمریکایی که از این دسته از آثار بهره می‌گیرند تغییر چندانی نداشته است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۱ درصد آمریکایی‌ها از کتب شنیداری استفاده می‌کردند و این درصد در سال جاری به ۱۴ رسیده است.
این تحقیق از میان ۱۵۲۰ بزرگ‌سال آمریکایی که ۱۸ سال یا بالاتر دارند و توسط مرکز تحقیقات Pew از تاریخ ۷ مارس تا ۴ آوریل سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است. ۳۸۱ نفر از طریق خطوط تلفن ثابت و حدود ۱۱۳۹ نفر نیز از طریق تلفن همراه مصاحبه شدند. تعداد بسیاری از این افراد نیز از خطوط ثابت برخوردار نبودند و مصاحبه از آنان به شکل حضوری انجام شده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x