مهم‌ترین جایزه افتخاری کشور فرانسه به یک نویسنده انگلیسی اهدا شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، «جاناتان کو» نویسنده گروه «راترز» از طرف دولت فرانسه و در طی مراسم باشکوهی به عنوان نویسنده انگلیسی محبوب کشور «فرانسه» معرفی شد. این افتخار پیش از این به نویسندگان بزرگی چون «تی. اس. الیوت» و «سیمس هینی» رسیده است. «کو» پیش از این در وزارت فرهنگ و هنر نیز به عنوان نویسنده‌ای مهم انتخاب شده بود. وی درباره جایگاه خود در این وزارتخانه گفت: «این جایگاه ستودنی بسیار شیرین و در عین حال به دلیل همزمانی آن با خروج کشورم از اتحادیه اروپا بسیار تلخ است.»

این افتخار که یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌های موجود در کشور فرانسه است در سال ۱۹۵۷ برای بزرگداشت هنرمندان و نویسندگان بنام و مردمی که برای اعتلای هنر و ادب در فرانسه و سراسر دنیا تلاش می‌کنند ایجاد شد.
«سیلویا برمان»، سفیر فرانسه در بریتانیا که وظیفه اجرا و اهدای این جایزه را به عهده داشت «رئالیسم و هوش» این نویسنده را قابل ستایش دانست و نوشته‌های او را کتابچه روزانه زندگی خوانندگان بریتانیایی دانست. یازده رمان «جاناتان کو» شامل «خانه خواب»، «شماره یازده»، و «قبل از آنکه باران ببارد» است.

البته «برمان» معتقد است این نویسنده از سال ۱۹۹۰ جایگاه نویسنده محبوب و مردمی فرانسه را داشت.
خود نویسنده درباره دریافت چنین افتخاری می‌گوید: «من شخصاً احساس می‌کنم جملاتی که خانم سفیر در آن مرا به عنوان نویسنده انگلیسی محبوب فرانسه خواند مبالغه شگفت‌انگیزی است. نوشته‌های فرانسوی در سراسر اروپا محبوب است و این موضوع موفقیت بزرگی است که در داستان‌های تاریخی خود به آن اذعان نکرده‌ایم.
احساس بسیار شیرینی است که نویسنده محبوب کشوری بزرگ بشوی اما بسیار تلخ است که در هفته‌ای که کشورم از اتحادیه اروپا خارج شده است صاحب این عنوان شده‌ام.
به نظر من وظیفه نویسندگان انگلیسی حالا بیشتر از پیش از اهمیت برخوردار است. این نویسندگان هستند که باید تلاش کنند ارتباط انگلیس با خوانندگان اروپایی ایجاد و حفظ شود و به یادشان بیندازد نظر طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همه داستان کشور من و مردمش نیست. به عبارت دیگر مردم کشور من طرفدار ارتباط جهانی و قاره‌ای خود با دیگر ملل هستند و شاید این شرایط است که آنها را به این سمت سوق داده است.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x