ممیزی وبلاگ‌ها توسط گوگل بدون هشدار به صاحبان آن‌ها

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، وبلاگ این نویسنده محل تجمع علاقه‌مندان به ادبیات تجربی و جنبش آوانگارد بود. نویسنده آثار معروفی چون «فریسک» و «نزدیک‌تر» نظرات خود را درباره آثار دیگر نویسندگان در این وبلاگ در اختیار خوانندگان قرار می‌داد و اخیراً از نوشته‌های خود نیز عکس می‌گرفت یا از اتفاقات مختلف عکاسی می‌کرد تا مخاطبان از نوشته‌های جدیدش آگاه شوند.

این نویسنده آمریکایی که هم‌اکنون ساکن «پاریس» است اخیراً انتقاداتی به قضاوت‌های گوگل مطرح کرده  وکیلی نیز برای دفاع از خود علیه شکایت گوگل برگزیده بود.
«کوپر» در این باره به «گاردین» گفت: «وکیل من چند بار با وکلای گوگل گفت‌وگو کرده است اما آنها هر بار از گفت‌وگو با او امتناع ورزیده‌اند. اصلا نمی‌دانم چرا چنین کاری کرده‌اند و چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»

بعضی این اقدام گوگل را سانسور در دنیای فرهنگ می‌دانند و نگرانی خود را درباره قدرت گوگل در خفه کردن صدای مخالفان اعلام کرده‌اند.
«استوارت کومر»، کتابدار و یکی از طرفداران آثار «کوپر» این حرکت گوگل را بازگشت به جنگ‌های دهه هشتاد و نود می‌داند. «این کار سانسور است. مشکل اینجاست که دلیل اصلی این کار بر هیچ‌کس مشخص نیست. قطعاً «دنیس» عکس‌هایی را در وبلاگ خود قرار داده است که آنان فکر می‌کنند درست نیست. این موضوع هم یکی دیگر از تصمیمات شخصی آنان است تا از تولید فرهنگ در جامعه جلوگیری کنند.»
«کوپر» با به‌روز رسانی شش بار در هفته وبلاگ خود، به مخاطبان خود فیلم، داستان، و موسیقی پیشنهاد می‌کند. وی هر دو ماه یک بار محصولی را تبلیغ می‌کرد که اعتقاد داشت از تولیدات فرهنگی محسوب می‌شود. آثار وی اصولاً خشونت و جنسیت افراد را در قالب تصویر نشان می‌دهد و نوشته‌های او نیز از چنین موضوعاتی برخوردار است.
اولین قانون «آزادی بیان» در «ایالات‌متحده» پس از فعالیت در فیس‌بوک و گوگل نقض می‌شود. «پتی هرتلینگ»، وکیل هنری در این باره می‌گوید: «در ایالات‌متحده قانون حمایت از فرد در فضای مجازی وجود دارد اما فقط از کاربر در برابر سانسور عمومی حمایت می‌کند. از آنجا که گوگل یک شرکت خصوصی است بنابراین یک حوزه خصوصی محسوب می‌شود و می‌توانند هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد.
گوگل در قوانین خود نوشته است در صورتی که با قوانین آن موافق نباشید یا رفتار مشکوکی از شما مشاهده شود دچار تعلیق می‌شوید و گاهی پیش از این کار به شما هشدار می‌دهد اما این اقدام را نیز فقط در صورت معقول بودن انجام می‌دهد و در مورد آقای «کوپر» این کار را نیز انجام نداده است.»
گوگل در این باره به «گاردین» گفت: «ما از این موضوع آگاه هستیم اما توانایی اظهارنظر نداریم.» و هنگامی از آنان درباره این موضوع خاص سؤال کردیم پاسخی ندادند.
خود «کوپر» نیز از انگیزه انجام این کار خبر ندارد. پس از ورود به وبلاگ وی با هشداری روبه‌رو می‌شوید که مطالب آن برای بزرگسالان نگاشته شده است. البته وبلاگ‌های بسیاری حاوی موضوعات نامناسب برای کودکان است اما مورد سانسور گوگل قرار نمی‌گیرد.
طرفدارن وبلاگ وی پس از این ماجرا حمایت خود را از «کوپر» اعلام کردند. سه تن از این افراد که برای گوگل کار می‌کنند تحقیقاتی در این باره انجام دادند. یکی از کارمندان گوگل تا دو صبح برای حل این مشل با «کوپر» همکاری کرد.
شاید این موضوع بسیار کوچک به نظر آید اما پس از مدتی تبدیل به موضع بزرگی می‌شود. حمله به آزادی فرهنگی یک فرد قابل‌بخشش نیست. خود «کوپر» امیدوار است فشارهای عمومی سبب پاسخی از طرف گوگل شود. در غیر اینصورت «کوپر» مجبور به بردن شکایت خود به دادگاه می‌شود.
او به همکاران خود که در فضای مجازی مشغول به کار هستند پیشنهاد می‌کند نسخه‌ای از اطلاعات خود را ذخیره کنند تا اگر چنین اتفاقی برای آنان رخ داد آثار خود را از دست ندهند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x