معرفی سرایندگان جدید در مجموعه شاعران معاصر انتشارات «پنگوئن»/ نسلی جدید از شاعران وارد جامعه شده‌اند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش به گزارش گلوبایت کتاب  به نقل از گاردین، مجموعه شاعران شناخته‌شده مدرن انتشارات «پنگوئن» که اولین بار در اوایل دهه ۱۹۶۰ با سروده‌های شاعرانی چون «لارنس دارل» و «استیوی اسمیت» منتشر شد قرار است تابستان آینده احیا شود و نسل دیگری از شاعران را به دنیا معرفی کند.

این مجموعه سروده‌های زیادی را در خود جای داده است. مجلدی به سروده‌های شاعران شهر لیورپول مانند «راجر مککو»، «برایان پتن»، و «آدرین هنری» اختصاص دارد که حدود نیم میلیون نسخه به فروش رفته است. در آغاز هدف از انتشار این مجموعه معرفی شاعران معاصر به مخاطبین عام بود. چاپ اول این مجموعه  ۲۷ جلد کتاب داشت و در هر کدام سه شاعر مطرح به خواننده معرفی می‌کرد. در ادامه نمونه‌ای از شعرهای این افراد برای نشان دادن خصوصیات شعری و فرم نگارش شاعر منتشر شده است.
این مجموعه از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹ به چاپ رسید و «استیوی اسمیت» را در کنار «جفری هیل» و «آلن گینزبرگ» را در کنار «لارنس فرلینگتی» قرار داد. سال ۱۹۹۰ بود که انتشارات پنگوئن مجموعه جدید را به این کلکسیون اضافه کرد و درباره شاعرانی چون «سایمون آرمیتیج»، «شون اوبراین»، «تونی هریسون»، «کارول آن دافی»، «ویکی فیور»، و «ایوان بولاند» سخن گفت.
ویراستار کتاب‌های شعر انتشارات «پنگوئن» که قرار است نسخه تصحیح‌شده آثاری از «آن کارسون»، «سوفی کالینز»، و «امیلی بِری» را در ماه جولای تحویل دهد معتقد است: «وقت آن فرا رسیده بود که این پروژه بار دیگر احیا کنیم.»
این انتشارات قصد دارد به طور متوسط هر سه ماه مجموعه‌ای جدید را وارد بازار کند. مدیر «پنگوئن» در این باره می‌گوید: «مجموعه‌هایی که ما برای آن برنامه داریم بی‌شمارند اما در  ۱۲ کتاب اول در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم. این مجموعه‌ها در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده‌اند. وقتی به مردم اعلام می‌کنم قرار است مجموعه‌های جدیدی مانند گذشته منتشر کنم بسیار استقبال می‌کنند و درباره مجموعه‌های قدیمی با خاطره‌ای خوب سخن می‌گویند.
شعرهای باارزش زیادی در این عصر طلایی نظم یافت می‌شود. کتاب‌های زیادی در این دوره منتشر می‌شود، زبان سخن گفتن مردم بسیار دچار تغییر شده است، کلاس‌های نوشتار خلاق در بسیاری از مناطق برگزار می‌شود اما این موضوع سبب خلق شعر خوب نمی‌شود. در این میانه باید حواسمان به شاعران خوبی چون «کیت تمپست»، «وارثان شایر»، و نسل جدید شاعرانی که بدون محدودیت و از طریق دنیای وسیع اینترنت با مخاطبان خود در ارتباط هستند باشد. زمانه برای دریافت جلد دیگری از شاعران مدرن «پنگوئن» آماده است.»
به طور کل مجموعه‌های پیشین شاعران مدرن انتشارات «پنگوئن» حدود ۸۱ شاعر را پوشش می‌دهد. در این مجموعه تلاش شده است از همه جریان‌های شعری و از جنبش ضد مدرنیسم و شعرهای «کینگزلی آمیس» گرفته تا «تام راوورث» که معتقد بود حفظ این جنبش از وظایف انسانی اوست نمونه‌های مختلفی منتشر شود.
این مجموعه مربوط به شاعران در سال‌های گذشته با استقبال مخاطبان در دنیا روبه‌رو شده است و بسیاری دنبال نسخه‌های دسته دوم این مجموعه در کتابفروشی‌ها هستند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x