معرفی دومین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

 

مسلماً بدون حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع، آبزیان و ذخایر ژنتیکی و بهره برداری بهینه از آنها با استفاده از فن آوریهای نوین نمی توان به توسعه پایدار  و تولید مطمئنی درکشاورزی و منابع طبیعی دست یافت.

محیط زیست سرمایه ای است که برای آن هیچ نوع سرمایه قابل جایگزینی متصور نیست و کارکردها و خدمات آن برای بقاء انسان و سایر موجودات زنده ضرورتی انکار ناپذیر است. متأسفانه علم امروز ما را درنگاهمان نسبت به طبیعت دچار مشکل ساخته است و این امر بدین دلیل است که قوانین طبیعت بر مبنای کلی گرایی و جامع گرایی است و متغیرها در آن هیچکدام مستقل از هم نیستند و حال آنکه قوانین علمی متغیرهای پیوسته و وابسته را از هم جدا کرده است.

دومین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری

در جریان فرآیند توسعه رایج که بر اقتصاد کلاسیک استوار است، بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیست بدون هیچ محدودیتی توجیه شده است. لذا در هزاره جدید آنانکه از ابعاد زیست محیطی غنی ترند پیشگامان توسعه و پیشرفت جهانی خواهندبود. این مهم با اتکاء به بکارگیری مبانی علوم کشاورزی که شالوده آن به روابط درونی اجزای زنده با محیط زیست خود و نهاده های حاصل از چنین بر همکنش هایی متکی است طلیعه دار این حرکت خواهد بود. راهکارهای نوین مدیریت مواد زاید، پسماندها و فاضلاب ها در توسعه پایدار، فرصت ها و جایگاه های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، نقش مدیریت بهینه انرژی در کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار و توسعه گردشگری، طبیعت گردی کشاورزی و روستایی در همایش ملی ایده های نوین کشاورزی بررسی می شوند. به نظر می‌رسد امروزه دیگر ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… صنعت گردشگری بر کمتر کسی پوشیده باشد ولی با این همه جایگاه واقعی گردشگری در حوزه های یاد شده همچنان  نیازمند آگاهی رسانی روزافزون و علمی است. در کشور ما نگاه به حوزه گردشگری همواره نگاهی فرهنگی بوده و کمتر مزایای اقتصادی این صنعت مورد توجه قرار گرفته است. بدیهی است که اهمیت گردشگری و توسعه چشمگیر آن طی پنجاه سال گذشته در جهان، نمایانگر مزایای اقتصادی آن علاوه بر سایر وجوه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … است. دومین کنفرانس ملی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری نیز بر آن است که با بهره‌مندی از نظرات صاحب نظران و کارشناسان علمی و محققان دانشگاهی و ارائه دستاوردهای کشورهای دیگر، پیشنهاد های علمی و سازنده‌ای را جهت اجرا ارائه نماید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x