معرفی برندگان جایزه انجمن کتاب کودک استرالیا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، «گلیتزمن» که از نویسندگان قدیمی کتاب کودک به‌شمار می‌رود برای نخستین بار جایزه بهترین کتاب سال را برای آخرین قسمت از مجموعه کتاب‌هایش با عنوان «بزودی» (Soon) از آن خود کرد؛ مجموعه داستان‌هایی که وی آن‌ها را «سفر نوشتاری زندگی من» توصیف کرده است.

«بزودی» پنجمین کتاب از مجموعه داستان‌های «روزگاری» (The Once) است که در بخش خوانندگان کوچک‌تر برنده شد. این مجموعه داستان‌ها درباره مشقت‌های پسرکی یهودی به نام فلیکس است که از پرورشگاه می‌گریزد تا تا پدر و مادر خود را از لهستان تحت اشغال آلمان‌های نازی برهاند.

بنا به گفته هیات داوران این جایزه، جنگ محور غالب آثار رسیده برای بخش‌های مختلف بوده است؛ دیگر محورهای کتاب‌ها را پناهندگان، دنیای فانتزی، حیوانات، خانواده و ارتباط‌های فردی تشکیل می‌داده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند که «بسیار خوشحال کننده است که ناشران از کتاب‌هایی با موضوعات مختلف استقبال کرده‌اند.» با این وجود داوران گفته‌اند که فقدان «گوناگونی فرهنگی و تغییرات اجتماعی» در کتاب‌های رسیده به انجمن به چشم می‌خورد.

دو رقیب دیگر «بزودی» که به عنوان آثار برتر در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند «خواهر دل» (Sister Heart) نوشته «سالی مورگان» و کتاب «امیلی رودا» با عنوان «سایه‌های استاد» (Shadows of the Master) بوده‌اند.

هم‌چنین کتاب سال بخش خوانندگان بزرگ‌تر «ابر آرزوها» (Cloudwish) نوشته «فیونا وود» نام دارد؛ او هم‌چنین در سال ۲۰۱۴ نیز برای کتاب «زندگی وحشی» در همین بخش برنده شده بود. «ابر آرزوها» داستان درباره دانش‌آموز ۱۴ ساله ویتنامی – استرالیایی است که با جادو یکی از خویشاوندان خود را پیدا می‌کند؛ این کتاب جایزه کتاب مستقل سال را نیز در بخش نوجوانان از آن خود کرده است.

در بخش کتاب‌های حوزه خردسال سال نیز «آقای هاف» (Mr Huff) نوشته «آن واکر»، «کامل» (Perfect) نوشته «دانی پارکر» با تصویرگری «فریدا بلک‌وود» و «گاو سفر کرده به روی ماه» (The Cow Tripped Over The Moon) نوشته «تونی ویلسون» با تصاویر ترسیم شده توسط «لورا وود» برگزیده شدند.

جایزه کتاب تصویری سال نیز به «پرواز با آرمین گریدر» (Flight by Armin Greder) با نوشتار «نادیا ویتلی» رسید؛ کتاب‌های تقدیر شده نیز «بتاز، ریکاردو، بتاز!» (Ride, Recardo, Ride!) با متن «فیل کامینگز» و «یک قدم در یک زمان» (One Step at a Time) با متن «جین جولی» بوده‌اند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x