مارگارت آتوود جایزه Pen «هارولد پینتر» سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین-جایزه Pen  «هارولد پینتر» هفت سال پیش به یاد «هارولد پینتر»، نویسنده برنده جایزه نوبل آغاز شد و به آن دسته از نویسندگان تعلق می‌گیرد که علاوه بر ارزش ادبی اراده محکمی برای نشان دادن چهره واقعی انسانیت و زندگی انسان دارند.

«مارگارت آتوود»، نویسنده کانادایی برنده جایزه «من بوکر» توسط هیات داورانی انتخاب شد که ریاست آن را «مائورین فریلی» به عهده داشت. «فریلی» در این باره گفت: «در حرفه‌ای که همه در آن به فکر خود هستند «مارگارت آتوود» یک استثنای ممتاز است. او فقط به قوانین زندگی خود پایبند نیست و در همه داستان‌های خود ایده جدیدی مطرح می‌کند. تأثیر کارهای او بر روی داستان‌هایش کاملاً مشهود است. او برای همه ما منبع الهام است.»
هیات داوران «آتوود» را یک شخصیت «اجتماعی برجسته» و «مدافع حقوق بشر» دانستند که نگرانی‌های انسان از تخریب محیط‌زیست خود را به خوبی منعکس می‌کند.
خود «آتوود» که از نزدیک با «هارولد پینتر» آشنایی داشت و از دریافت این جایزه بسیار مسرور شد عنوان کرد: «من «هارولد پینتر» را می‌شناختم و با او کار کرده بودم. خود او فیلمنامه «داستان خدمتکار» را در سال ۱۹۸۹ نوشت. حس نوع‌دوستی او و انزجار از سوءاستفاده از حقوق انسان همیشه فعال بود. به نظر من برنده این جایزه نماینده هزاران انسان در سراسر دنیاست که مخالف چنین سوءاستفاده‌هایی هستند. بسیار مفتخرم که امسال این جایزه به من رسید.»
«آنتونیا فریزر»، همسر «هارولد پینتر» که خود نیز نویسنده است درباره همسرش گفت: «هارولد به «مارگارت آتوود» از سه لحاظ احترام بسیاری قائل بود. نویسندگی، فعالیت اجتماعی و انسان بودن. و قطعاً از پاسخ سخاوتمندانه وی در برابر دریافت این جایزه بسیار خوشحال می‌شد.»
خانم «فریزر» نیز عضو هیات داوران و در کنار «فریلی»، «ویکی فدراستون»، «ضیا حیدر رحمان»، و «پیتر ایستاترد» قرار داشت.
برنده جایزه «پینتر» اجازه انتخاب فردی دیگر از همکاران خود را به عنوان برنده جایزه دارد. عنوان این جایزه «نویسنده شجاع سال ۲۰۱۶» نام دارد و قرار است پس از اعلام نظر «مارگارت آتوود» در طی مراسمی در ماه اکتبر و در کتابخانه ملی بریتانیا برگزار شود. برنده این جایزه نیز نویسنده‌ای بین‌المللی خواهد بود که در حوزه «دفاع از آزادی بیان آن هم در حالی که این حمایت امنیت و زندگی خود فرد را به خطر می‌اندازد» فعالیت کرده است.
پیش از این نویسندگانی چون «روبرتو ساویانو»، «لیدیا کاچو»، خبرنگار مکزیکی و «رایف بدوی»، وبلاگ‌نویس زندانی اهل عربستان سعودی به این جایزه دست یافتند.
«آتوود» در ماه اکتبر و نوامبر تور کتاب جدید خود را در بریتانیا آغاز می‌کند. کتاب جدید وی «زاده جادوگر» نام دارد که بازنویسی جدیدی از نمایشنامه «طوفان» نوشته «ویلیام شکسپیر» است. قرار است وی پس از پایان این تور کتاب سخنرانی در مرکز تئاتر «شکسپیر» در «استراتفورد» داشته باشد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x