قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلیس برای رمان «در پرتو آن‌چه می‌دانیم»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلیس برای رمان «در پرتو آن‌چه می‌دانیم»

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – «رحمان» که در رمان «در پرتو آن‌چه می‌دانیم» (In Light What We Know) به مسائل مختلفی، از جنگ افغانستان تا بحران بانک‌های اروپا پرداخته است، دوشنبه در جشنواره بین‌المللی کتاب «ادینبورگ» انگلستان این جایزه را دریافت کرد.


این نویسنده در کشور بنگلادش به دنیا آمد و پیش از نگارش این رمان به کار بانکداری و وکیل دعاوی حقوق بشر مشغول بود.


«جیمز وود»، منتقد نشریه «نیویورکر» رمان «در پرتو آن‌چه می‌دانیم» را «حیرت‌انگیز» توصیف کرده و نشریه «آبزرور» نیز درباره آن نوشته است: «این اثر ژرف‌اندیشی فوق‌العاده‌ای است درباره محدودیت‌ها در دانش بشری؛ داستان عاشقانه‌ای اندوه‌بار و نمونه‌ای از فروپاشی روانی یک انسان.»


پرفسور «راندال استیونسون»، استاد دانشگاه «ادینبورگ» و رییس هیات داوران جایزه ادبی «جیمز تایت بلک» گفته است: «این کتاب به گستره وسیعی از مسائل می‌پردازد؛ از جنگ در افغانستان تا ظهور افراطی‌گری و بحران بانکی. رحمان به خوبی از پس واکاوی حوزه مشکل‌آفرین سیاسی و اقتصادی که اغلب در رمان‌ها به پرداخته نمی‌شود، برآمده است.»


وی می‌افزاید: «گستره قابل‌توجه رمان توانایی رحمان در جای‌گزینی خود در عالم سیاست را نشان می‌دهد.»


«در پرتو آن‌چه می‌دانیم» در جشنواره بین‌المللی کتاب «ادینبورگ» با سه کتاب دیگر رقابت داشته است: «دزد عزیز» نوشته «سامانتا هاروی»، «چهارم جولای» نوشته «اسمیت هندرسون» و «ما خودمان نیستیم» نوشته «ماتئو توماس».


جایزه «جیمز تایت بلک» که هر ساله از سوی فارغ‌التحصیلان و استادان دانشگاه «ادینبورگ» پس از خواندن بیش از ۴۰۰ کتاب اهدا می‌شود، در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط «جانت کاوتس»، بیوه ناشری به همین نام بنیاد گذاشته شد و در سال‌های گذشته به کسانی چون «دی‌اچ لاورنس»، «آنجلا کارتر» و «گراهام گرین» تعلق گرفته است.


هم‌چنین در بخش غیرداستانی کتاب زندگی‌نوشت «دره» نوشته «ریچارد بنسون» اهدا شد؛ این کتاب مطالعه‌ای درباره زندگی خانواده خود نویسنده طی یک‌صد سال گذشته است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x