فلسفه برای زندگی و همه چیز/ نگاهی به کتاب «فلسفه» نوشته کوین‌کری معروف‌خانی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




فلسفه برای زندگی و همه چیز/ نگاهی به کتاب «فلسفه» نوشته کوین‌کری معروف‌خانی

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)-سمیرا طلوعی: همان‌گونه که افلاطون آغاز فلسفه را با حیرت همراه می‌دانست، فلسفه پرسشی است درباره همه امور که در آن ما تنها به دنبال ارائه ایده‌ یا به دست آوردن سبک زندگی نیستیم. فلسفه عشق به اکتشاف حقیقت و عدم جزمیت است. کوین کری معروف‌خانی (Maroufkhani Kevin Perry)، استاد فلسفه دانشگاه هاوایی ایالت مانوآ‌، در کتاب جدید خود با عنوان فلسفه، برخی موضوعات مهم فلسفی نظیر زندگی، مرگ، عشق، فراق، زبان، هنر، پروردگار و … را برابر خواننده قرار داده و سپس بررسی می‌کند که هر یک از فیلسوفان بزرگ درباره آن‌ها چه گفته‌اند. این کتاب مجموعه کامل و خوبی است که به‌سان یک نقشه راهبردی کارآمد در نقاط عطف زندگی وارد عمل شده و به عنوان مثال مشخص می‌سازد که مراد از عشق چیست؟ آیا مرگ معنادار است؟ آیا هنر امری جدای از زندگی است؟ نقش زبان در فهم ما از جهان چیست؟ ایده‌های ما چه تأثیری روی اعمال ما دارند؟


پیشگفتار کتاب حاضر را سیمون کریچلی (Simon Critchley)، فیلسوف انگلیسی‌زبان نوشته ‌است که در حوزه‌هایی مثل تاریخ، فلسفه، اخلاق و زیبایی‌شناسی کتاب‌های زیادی تألیف کرده است. وی می‌گوید: در پاسخ به پرسش فلسفه چیست؟ باید دقت کنیم، فلسفه یک چیز نیست که درباره چیستی آن سخن بگوییم بلکه فعالیتی است که دنبال تحلیل جهان و تعمق در حوزه‌های خاص است و  بنا دارد از همه چیز سوال کند. وظیفه فلسفه رشد خودگرایی است و در این میان کتاب حاضر کمک می‌کند خواننده درباره خود و مسائل مهم تعمق کند. با توجه به این‌که از نظر او «فلسفه آموزش بزرگ شدن است» و با در نظر گرفتن این که اثر حاضر نظرات فیلسوفان را مطرح می‌کند، می‌توان این کتاب را گام مهم و اولیه‌ای برای این نوع یادگیری دانست.



به سبب دسته‌بندی موضوعی و بررسی نظرات فیلسوفان در هر کدام از آن‌ها، این اثر منبع خوبی برای شناخت و درک بهتر مضامین و متفکران فلسفی مهم به شمار می‌رود. حوزه‌هایی که این کتاب برای بررسی برگزیده است مواردی است که هر کس در زندگی عملی خود به نحوی با آن‌ها درگیر بوده و  او را علاقه‌مند می‌سازد نظر فیلسوفانی چون افلاطون دکارت، کانت، هگل را در مورد زندگی، مرگ، هنر، عشق، معرفت، زمان، … بداند.

سالی گالین (Sally Guillen ) از خواننده‌های این کتاب می‌گوید: «ابتدا باید تشکرکنم و بگویم من قبلاً درباره کتاب فلسفه چیزی نمی‌دانستم و حتی حدس هم نمی‌زدم درباره چه چیزی است. وقتی کتاب را گرفتم اولین چیزی که توجهم را به خودش جلب کرد تصاویر خوب کتاب بود. اگرچه من کتاب‌ها را به خاطر تصاویرشان تهیه نمی‌کنم اما  کتاب فلسفی‌ای که تصویر داشته باشد برایم کمی عجیب بود. وقتی شروع به خواندن کردم، متوجه شدم این اثر کمی بیشتر از یک مرجع است؛ چرا که بسیاری از فلاسفه مشهور و باور‌هاشان را فهرست کرده بود. با بررسی زندگی شروع می‌کند و با مرگ پایان می‌یابد،‌ به هیچ‌وجه خسته کننده نیست و من واقعا گذر زمان را احساس نکردم. متن ساده‌ای دارد و  بدون چشم بر هم زدن و بی‌وقفه آن را می‌خواندم. من به راستی از خواندن این کتاب لذت بردم و حتماً آن را به برادر کوچک‌ترم، که سوالات بزرگی دارد و فکر می‌کند جواب‌هایشان را پیدا نمی‌کند، هدیه خواهم داد.»


انتشارات زافروس Zephyros، ناشر این اثر در کالیفرنیا، انتشاراتی جهانی است که تاکنون راهنما‌های خوب و عمیقی که اطلاعات زیادی در اختیار خواننده قرار می‌دهند؛ به چاپ رسانده است. تبیین‌های متفکرانه و پژوهش مفید کتاب‌های زافروس درک حوادث جهان پیرامون و آینده را برای خواننده آسان‌تر می‌سازد. ماحصل جدید این انتشارات در سال ۲۰۱۵ با هشت عنوان اصلی و در ۲۳۴  صفحه به زبان انگلیسی نگاشته شده است. همچنین در این اثر ، به نظریات کسانی چون ارسطو، دیوگنسیس کلبی، افلاطون، ایمانوئل کانت، جان استووارت میل، فردریش نیچه، هانا آرنت، دکارت، چارلز تیلور، توماس هابز، ژان پل سارتر، سیمون دوبوآر، میشل فیخته، وصدها فیلسوف دیگر ، ارجاع داده شده است.


کتاب فلسفه نوشته کوین کری معروف‌خانی را سایت آمازون به قیمت ۱۲٫۹۹ دلار به فروش گذاشته است. شایان ذکر است نسخه الکترونیکی اثر نیز در سایت ebook  موجود است و خوانندگان می‌توانند آن را به رایگان دریافت کنند. سایت مذکور ضمن دارا بودن کتابخانه‌ای عظیم در موضوعات مختلف، به مخاطب این امکان را می‌دهد که از کتاب‌ها، سایت‌ها و مطالب مرتبط به این کتاب بی‌بهره نمانند.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x