علاقه نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا به کتاب سخنرانی‌های «آدولف هیتلر»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




علاقه نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا به کتاب سخنرانی‌های «آدولف هیتلر»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تلگراف، سال گذشته در بحبوحه موج ناسیونالیسم کشور چک، ایوانا ترامپ به وکیلش گفت همسر سابقش کتاب سخنرانی‌های هیتلر را می‌خواند.


«ماری برنر»، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره سخنرانی‌های هیتلر می‌گوید: «این سخنان از روزهای آغازین حضور هیتلر در قدرت تا جنگ مسخره سال ۱۹۳۹ در یک مجلد جمع‌آوری شده و نشان می‌دهد که هیتلر استاد شعار دادن است.»


وقتی «برنر» از «ترامپ» پرسید چرا کتاب سخنرانی‌های هیتلر را می‌خواند تعجب کرد و گفت: «چه کسی این را به شما گفته است؟»  و در پاسخ گفت به خاطر ندارد. سپس کمی فکر کرد و گفت: «دوستی یهودی به نام «مارتی دیویس» دارم که یک نسخه از کتاب «نبرد من» را به من هدیه داد.»


«برنر» در ادامه یادآور می‌شود که «دیویس» اذعان کرده که به «ترامپ» کتابی هدیه داده است اما نه کتاب «نبرد من». وی کتاب «قوانین من» را که مجموعه سخنرانی‌های اوست به وی هدیه کرده است. «احساس کردم این کتاب برایش جالب است. من دوست او هستم اما یهودی نیستم!» 


«هیتلر» یکی از پرکارترین سخنرانان تاریخ است که با سخنانش افراد زیادی را مسحور خود کرد. «بروس لوئب»، استاد دانشگاه آیداهو  در یکی از کلاس‌هایش که فن بیان «هیتلر» و «چرچیل» طی ۴۶ سال گذشته را تدریس کرده است، در مصاحبه‌ای با روزنامه «بیزینس اینسایدر» می‌گوید: «هیتلر یکی از سخنورترین افراد دنیا بود و مردم به دلایل حتی کوچک شیفته رفتار او می‌شدند. مردم دنباله‌رو او بودند چون او طوری رفتار می‌کرد که گویی کلید مشکلات اقتصادی مردم در آن دوره را در دست دارد.»


به تازگی نیز کتابی از سخنرانی‌های دونالد ترامپ که به ابراز سخنان جنجالی و نژادپرستانه شهرت دارد، به چاپ رسیده (در اینجا بخوانید) که با واکنش‌های منتقدان مواجه شده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x